Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC 2k Server på Mac med en IP??

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-04 17:08

Först och främst vill jag bara säga hej till alla, det här är mitt första inlägg!

Jag behöver köra Flash Communication Server i ett projekt (och ASP i ett annat) och eftersom jag inte har ngn PC har jag installerat VPC med Windows 2000 Server - egentligen det enda system som Com servern funkar på. Allt fungerar som det ska i VPC miljön (och jag kommer ut på nätet med IE tex) men hur tusan ska jag kunna accessa servern utifrån. IIS servern blir tilldelad en DHCP adress eller?? på 192.168.131.68 men jag kommer inte ens åt den från macen (som har en fast IP-adress)..

Hepp / Nille

  • Medlem
  • 2005-03-05 01:01

Vad har du för nätverksinställning på den virtuella PCn (under PC-inställningar)?
Om den är inställd på Delat nätverk kommer VPC att agera router, och den virtuella PCn delar macens IP-nummer. Det skulle innebära att du använder macens IP-nummer för att accessa servern *OM* nu macen/VPC klarar av att routa om anropen till den virtuella PCn, vilket jag inte vet.
Annars kanske det är bättre att använda Virtuell växel. Då får du ge den virtuella PCn ett eget IP-nummer, och så länge det är i samma delnät som macens IP bör det gå att komma åt den virtuella PCn utifrån.

1
Bevaka tråden