Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta Shuffle i Win98

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I morgon kommer min mini och sen är switchen ett faktum! Skall byta från en urgammal pc med win 98 och vill då föra över lite dokument via min Shuffle. När jag pluggar in den i en usb så dyker den inte upp. Kan 98:an hantera USB-minnnen och var skall den isf dyka upp? Behöver jag intallera nån drivrutin?

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 17:07

Tror snarare Shufflen behöver ställas in för hur mycket som skall vara USB-minne.
Eftersom det görs från iTunes så kan det bli svårt på W98
(Shufflen skall oxå "initieras" - men allt detdär torde ordna sig när Minin är framme, och då kommer W98 hitta den om det är SE-versionen som fixar USB)

Shufflen är både partionerad och initerad (med min jobbmac). När jag pluggar in den i 98:an blinkar den också orange som den skall när den är hd. Men var tusan hittar man den?

• Medlem
  • 2005-03-05 19:05
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Shufflen är både partionerad och initerad (med min jobbmac). När jag pluggar in den i 98:an blinkar den också orange som den skall när den är hd. Men var tusan hittar man den?

Är det 98 SE? För det måste det nog va som Pär också sa.

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 20:39

Säker också att den är windows-formaterad, windows 98 kan definitivt inte läsa en mac-formaterad.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-03-05 21:00

Innebär det alltså att en Pod som varit i en Mac först inte kan hittas av iTunes på en Win-maskin?

• Oregistrerad
  • 2005-03-05 21:03
Ursprungligen av Le:

Innebär det alltså att en Pod som varit i en Mac först inte kan hittas av iTunes på en Win-maskin?

Nä. en Shuffle är alltid formaterad i FAT32…

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-03-05 21:07
Ursprungligen av Pär: