Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur beskär man .avi klipp i iMovie?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-03-06 10:52

Försöker igen, då ingen har svarat på min fråga längre ner på sidan. Citerar då samma inlägg med hopp om att få hjälp:

Förlåt min okunnighet, men så ny som jag är i Macvärlden så har jag inte riktig kunnat lista ut hur alla applicationer beter sig.

Efter att ha överfört från den gamla PC:n tiotals PP, ville jag också länka ett filmsnuttar i några av presentationer. En av film-illustrationer har dock lite fula kanter och jag hoppades att kunna beskära, alt. zooma in filmfönster, så allt det fulla hamnar så att säga utanför. Går det?

Har ingen större lust att gå tillbaka till gamla PC:n för att komma åt Windows redigerings program och att köpa nåt bättre till min nya Mac bara för den enkla åtgärden, verkar överambitiöst.

Dorra

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-06 11:16

sorry ingen aning

  • Oregistrerad
  • 2005-03-06 11:17

Beroende på om vilket format filmerna är kan du importera dem till iMovie och göra det där.
Lite overkill kanske men det funkar.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-03-06 13:49

Jag har redan importerad dem till iMovie. De är i .avi format. Men hur gör jag för att klippa/förminska visningsrutan för hela sekvensen? Jag har nämligen inte hittat denna funktion.

Snälla hjälp....
D.

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-03-06 14:09

Tack Mats!

Lovar att skärpa mig när det gäller rubriker. Men... hur ska länken du hänvisar till hjälpa mig med mitt "problem"? För i mitt första inlägg med samma fråga hade jag en korrekt rubrik och där alla svar uteblev.

Tips och råd hur jag ska gå till väga mottages mycket tacksamt.
D.

Senast redigerat 2005-03-06 14:36
1
Bevaka tråden