Johan,
Ursäkta mig, men du måste för hilskotta se till att koden blir läslig! Det ser ju ut som en katt kräkts och det är ju otroligt tidsödande att försöka leta reda på var olika elements finns. Om du använder Dreamweaver, gå in i preferences -> Code format ->
1. Kryssa i "indent" till MAX 2 spaces (om du vill ha indents över huvud taget).
2. sätt "tab size" till 1 eller 2 (högst) och kryssa i "automatic wrapping after column 76".
3. Prova också "Line break type" som "CR" (Macintosh) eller "LF" (Linux).
Du kommer dessutom garanterat också att få 3-4%mindre filstorlek om du får bort ALL onödig whitespace.
Ska kolla din egentliga fråga senare. Stressad.
EDIT:
Har kollat igenom kaoset snabbt:
Du har delat upp cellerna i en massa colspan och rowspan taggar. Det är livsfarligt. Du måste jobba med nested tables:
Första räkna ut hur många kolumner du behöver i "parent table", dvs den första tabellen. Gör den.
Sätt valign="top" i alla celler (om du nu inte vill ha innehållet i mitten eller i botten av kolumnerna). Placera sedan nya tabeller i kolumnerna.
I ditt fall tror jag en rgundkonstruktion skulle kunna se ut så här:
<table width="100%" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#CC6600">
<tr>
<td width="15%">Meny, etc. </td>
<td width="2%"> </td>
<td width="83%"><table width="100%" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#33CC66">
<tr>
<td> </td>
</tr>
<tr>
<td><table width="100%" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000">
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table>
Jag har en tutorial om principen med "nested tables" här (engelska):
http://www.proformica.com/nested-table-demo.shtml