Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC 7, inställning av storlek

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har installerat Virtual PC med Windows XP Professional och Additions.

Funderar på hur man gör för att ändra VPC-rutans storlek under drift.

DVS jag vet att jag får max storlek om jag trycker på den gröna [+] knappen och att den åker ner i docks när jag trycker på den gula [-] knappen.

Men jag vet inte hur jag ska gå tillbaka från "full screen läget"

MVH
/freeminder

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 13:11

Svar

Ursprungligen av freeminder:

Men jag vet inte hur jag ska gå tillbaka från "full screen läget"

Jag har VPC 6, där använder man (Äpple) + (Enter) för att växla mellan fullscreen och fönsterläge på pc:n...

Däremot nått mystiskt som jag inte fattat än är att man slipper svarta kanter på skärmen först på sämre skärmupplösning/sämre bildkvalite (större ikoner),varför vet jag inte, men det spelar ju ingen större roll ändå iofs...

MVH,
//Tibbs

maria.bohlin@liberal.se

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 13:33

I VPC 7 kan du återgå till mindre fönsterstorlek genom att välja från menyn fönster/window har jag för mig (sitter på jobbet med wintel så jag kan inte kolla just nu). Tror även det funkar med att klicka på den gröna pluppen igen. Meny samt "fönsterpluppar" kommer du åt geniom att trycka på kommandotangenten vid fullskärmsläge. Ett tredje alternativ är också att trycka kommando och sedan ändra manuell storlek genom att klicka och dra i nedre högra hörnet av fönstret

Tack för hjälpen Maria + kumachan

Nu funkar det.

För att ändra fönsterstorleken finns det två (2) sätt:

[Äpple] + [enter] ; Maria

eller

Window + zoom ; kumachan

Maria:

De svarta kanterna försvinner i VPC7, Virtual PC 7, när man har installerat Additions.

Detta görs i menyn till VPC7 /PC/Install or Update Additions (tredje raden nerifrån)

Vidare kan man få ändra i /PC/PC Settings

MVH
/freeminder

1
Bevaka tråden