- Wentor-
- Medlem ●
Citerar mig själv eftersom denna tråd är återupplivad, och ovanstående inte är aktuellt längre.
Har kört med Apple Mighty Mouse sedan 2005-10-23, och är mycket nöjd med den.
Logitech trådlös
Hittade nån "Sweex Mouse Crystal Scroll Optical", verkade ganska B men det var den mus som var mest lik orginal fast med 2 knappar. Har nu fått hem den och den funkar helt OK, fast den lyser blått också...lite Dreamhack-varning över det hela...
Svart USB-kontakt förstör looken lite också
Finns det andra Mac-mus-kopia-2-knapp-scroll? Gärna med BT?
Hittade nån "Sweex Mouse Crystal Scroll Optical", verkade ganska B men det var den mus som var mest lik orginal fast med 2 knappar. Har nu fått hem den och den funkar helt OK, fast den lyser blått också...lite Dreamhack-varning över det hela...
Svart USB-kontakt förstör looken lite också
Finns det andra Mac-mus-kopia-2-knapp-scroll? Gärna med BT?
The Mouse BT från MacMice finns.
The Mouse BT från MacMice .. bara använt den i 2dagar, hyffsat nöjd
Jag har den trådbundna versionen av The Mouse och är inte nöjd. Den är för hård och jag får ont i pekfingret av den. Jag tvivlar på att BT-versionen är så mycket annorlunda.
-Bosse
Microsoft Intellimouse. Stör mig dock väldigt mycket på den röda strålkastaren längst bak på musen, har aldrig fattat vitsen med den.
The Mouse. Ser ut som orignalmusen fast med scrollhjul och höger musknapp. Är helnöjd.
Jag använder faktiskt både och. Fast oftast (sågottsom alltid) använder jag en Logitech Mx500. Till min powerbook brukar jag köra med en apple-mus, när jag sitter vid skrivbordet med den. Dock går det bara korta stunder, för dels går den inte att få grepp om, dels hackar den sig fram, på samma yta som logitech-musen glider fram över.
Original-Pucken
Har en lite udda teknik gissar jag:
Musen sitter på höger sida av tangentbordet och när jag använder applikationer där jag inte behöver tangentbordet så ofta, t ex när jag surfar, så använder jag vänster hand/arm lutande mot bordet med handen åt höger (lutar även högerarm mot bordet fast närmast kroppen). Sköter alltså en högermonterad mus med vänsterhand
En riktigt vilsam ställning och en överbelastad högerarm/hand får lite välförtjänt vila.
Musen sitter på höger sida av tangentbordet och när jag använder applikationer där jag inte behöver tangentbordet så ofta, t ex när jag surfar, så använder jag vänster hand/arm lutande mot bordet med handen åt höger (lutar även högerarm mot bordet fast närmast kroppen). Sköter alltså en högermonterad mus med vänsterhand
Kan man få en skiss på denna manöver?
Original-Pucken
Har en lite udda teknik gissar jag:
En riktigt vilsam ställning och en överbelastad högerarm/hand får lite välförtjänt vila.
För att inte få musarm så har jag musen på höger hand hemma och vänster på jobbet (jag är högerhänt). Tog en vecka att lära sig att använda vänster hand, nu märker jag ingen skillnad, känns helt naturligt.
Nästa steg är att bli lika vass på trackpointen med vänster som med höger.
För att inte få musarm så har jag musen på höger hand hemma och vänster på jobbet (jag är högerhänt). Tog en vecka att lära sig att använda vänster hand, nu märker jag ingen skillnad, känns helt naturligt
När jag sitter på tåget till jobbet åker jag framåt, men när jag ska hem åker jag baklänges. Känns jättekonstigt...
Skämt åsido..
Har Logitech 500, använder alla knappar som finns. Suvve med F9 + F11 på snabbknapparna.
Jag körde först en Logitech MX518, sen Mighty M med sladd och nu använder jag Mighty M utan sladd. Men stör mig på att pekaren laggar alltför ofta. Och kommer att återgå till MM med sladd. Har testat Logitech VX Revolution. Grymt skönt grepp och trådlös via RF med USB-mottagare.
Nekromantik, väcka en 2,5 år gammal tråd, illa illa.
Men men, nu när tråden är vaken så… Jag kör med en Logitech Cordless TrackMan Wheel, dvs en trådlös trackball. Jag växlade till den för snart sju år sedan när jag höll på att få musarm. Hade sanslös träningsvärk från tummen och upp mot armbågen första dagarna, men musarmskänningarna försvann och har hållit sig borta sedan dess. Den har varit nära att dö flera gånger, men lim och tejp har gjort att den fortfarande lever.