Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ingen bildsignal från iMacen till projektorn.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-09 20:27

Jag har en globe med vga-adapter och sedan vga-kabel till projektorn. En Sanyo PLV-Z3.
Projektorn får dock ingen signal från datorn, trots att jag testat olika upplösningar, startat om osv.

Det märkliga är också att projektorns meny för manuell PC-inställning är nedsläckt om oåtkomlig. Vad kan jag gjort för fel?

Letar förtvivlat efter tips.

Är rätt ingång på projektorn aktiverad? Så att den inte letar efter video eller något annat.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-09 22:14

Jodå, det står "pc" på fjärrknappen och "computer" uppe i hörnet innan "ingen signal"-skylten dyker upp.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-10 22:19

Surt. Men nu har jag testat med en skärm från jobbet och då funkade det ok, så från burken är i allafall allt ok. Kan porten på projen vara bränd? Den är helt ny...

• Oregistrerad
  • 2005-03-10 22:47

Har du kollat bildskärmsinställningar i systeminställningar: "sök bildskärm". Jag hade nåt liknande med en PB, trixade lite och den gick igång till slut

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-11 00:14

Knappen "sök bildskärm" finns inte på min iMac. Har dock hittat den på jobbdatorn så jag vet att jag letar på rätt ställe.....

Det verkar mer och mer som att projjen är paj... Tog med den till jobbet i dag där det står en ibook/projektor som funkar. Bytte mot min projektor – med klent resultat...

Så förmodligen är det vga:n på projektorn som är paj. Så nu till det riktigt sura: Jag köpte den för ett par veckor sedan. Begagnad men ny i kartong. Jag har alla garantipapper osv så hur gör jag nu?

Vilka har hand om Sanyos produkter i Sverige?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-06-02 00:53

Har fortfarande inte fått till det! Vad göra!? Finns det något sätt att använda någon annan ingång på projektorn för att visa macens bild?
Jag har verkligen provat allt men projektorn kan helt enkelt inte hitta någon signal. Har testat mot en vanlig skärm och det funkar utan problem.

Fler tips!!!

1
Bevaka tråden