Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve eller PM G5?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-03-10 08:50

Vilket ska man satsa på? Vad skiljer dem åt i hårdvaran, mer än att xserve är övervakningsbar och klarar hotswap samt har dubbla gigabit-ethernet? Jag behöver nämligen helst 3 st PCI-platser, därför står G5:an som ett alternativ till vår nya server...

Tre PCI platser? Vad ska du ha då?
Du räknande du de viktigaste skillnaderna...

Du kan ta bort ett gigabitethernet kort samt grafikortet ur xserven då har du två platser...

Övervakningsbar kan jag meddela är MYCKET trevligt.
Det är bättre att se att en disk är på väg att sticka innan användra skricker okvädes ord om dig som systemansv.

För mig avgjordes valet mycket av formfaktorn. Jag hade svårt att "möblera" Xserve och det avgjorde valet till förmån för PM G5. Dessutom var ljudnivån en annan orsak eftersom vi vistas en del i det rum där servern står. Vad det gäller HotSwap-diskar föreslår jag att skaffa en extern lösning som t.ex. det RAID-systemet jag skrev om i en annan tråd i det här forumet:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=69012

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-03-10 11:13

PCI-platserna behöver jag till Grafikkort, SCSI-kort samt fiberchannelkort. Hade nämligen tänkte skaffa Xserve-raid också. Vi behöver mycket disk för online-arkivering, ca 2TB.

1
Bevaka tråden