Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komplement till iPhoto

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-10 10:09

Hallå och hej

Är ute efter ett bra komplemet till iPhoto. Börjar starkt ledsna på att hela burken segar ner som sirap så snart jag drar igång programmet. Verkar inte som om progget gillar mina 8000 högupplösta bilder ;).

Så, någon som har många bilder och vet ett program som kör samma stil som iPhoto och som dessutom går snabbt?

Ursprungligen av tjompa:

Hallå och hej

Är ute efter ett bra komplemet till iPhoto. Börjar starkt ledsna på att hela burken segar ner som sirap så snart jag drar igång programmet. Verkar inte som om progget gillar mina 8000 högupplösta bilder ;).

Så, någon som har många bilder och vet ett program som kör samma stil som iPhoto och som dessutom går snabbt?

Jag har testat iWiev Media Pro http://www.iview-multimedia.com/products/mediapro/index.php och det fungerar mycket bra. Jag har testat med 4500 bilder (12 Gigabytes) och det går blixtsnabbt på min AluBook 15" 1.5 GHz 512 Mb ram. De flesta bilderna är i JPEG-format ca 1.5 Mb styck men jag har även en del TIFF på 30 Mb styck.

  • Medlem
  • 2005-03-10 12:55

Testa QPict

Testa svenska QPict, www.qpict.net, mycket bra och mycket snabbt, kan hantera mängder med bilder, innehåller både mer och mindre än iPhoto men det kanske kan passa dig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-10 12:56
Ursprungligen av Viktor:

Jag har testat iWiev Media Pro http://www.iview-multimedia.com/products/mediapro/index.php och det fungerar mycket bra. Jag har testat med 4500 bilder (12 Gigabytes) och det går blixtsnabbt på min AluBook 15" 1.5 GHz 512 Mb ram. De flesta bilderna är i JPEG-format ca 1.5 Mb styck men jag har även en del TIFF på 30 Mb styck.

Intressant, det där programmet har jag inte sprungit på tidigare. Skall genast kolla in. Danke!

1
Bevaka tråden