Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod med Windowsformat (FAT32) på Mac OS 9 - bra eller dåligt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en Powerbook G4 och har en Ipod 4G i Firewire-kontakten, men inte vill den synas på skrivbordet inte. Är det Mac OS 9.2.2 som inte kan läsa denna Fat32-Windows-Ipod? Eller vad göra?

mvh/A

Senast redigerat 2005-03-11 19:01
Ursprungligen av Alphonze:

Sitter med en Powerbook G4 och har en Ipod 4G i Firewire-kontakten, men inte vill den synas på skrivbordet inte. Är det Mac OS 9.2.2 som inte kan läsa denna Fat32-Windows-Ipod? Eller vad göra?

mvh/A

vägra använda os x eller?

• Medlem
  • 2005-03-10 18:29

Jag vet inte vad som kan vara fel i just det här fallet. Men många har fått problem med sida ipods, bland annat jag själv, efter sista uppdateringen. Den vill varken dyka upp i iTunes eller på skrivbordet. Finns många av dessa inlägg på apples diskussionssidor. Lösning? Har inte en aning.

Kan ha fel men i iTunes finns väl 2 olika val, varav ett är om den ÄVEN ska mountas på skrivbordet - kolla och se om det är detta som spökar. Om man bara ska få dit musiken på iPoden så behöver den ju inte mountas - är ju bara något man behöver om/när man vill lägga något annat på den...

Nja, Itunes 2.0.4 för 0S 9 kan inte fixa i min Ipod-musik-fil, men jag hade bara tänkt att få upp Ipoden i hårddiskläge på skrivbordet. Vilket fungerar utmärkt i 0S X och Windows 98-XP.

Har oftast OS X till denna Ipod, men ibland dyker det upp en å annan Windows- och 0S 9-dator...

Ipoden har mjukvaruversion 3.0.2, och jag tänker inte göra om den till Mac-format.

Senast redigerat 2005-03-11 16:02
1
Bevaka tråden