Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.2 recension hos Arstechnica

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 12:46

Oh yes!! Finns bara en som skriver så djupgående om OS X som John Siracusa!

Här är direktlänkt för lata:
http://www.arstechnica.com/reviews/02q3/macosx-10.2/macosx-10.2-1.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 16:53

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Adrian B:
[QB]Oh yes!! Finns bara en som skriver så djupgående om OS X som John Siracusa!

Well, kul läsning. Han verkar ha koll. Jag känner mig däremot lite frustrerad när han påstår att man kan ändra storleken på ikonerna i systeminställningarna!!

Jag fixar inte det. web page

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hansa:
Well, kul läsning. Han verkar ha koll. Jag känner mig däremot lite frustrerad när han påstår att man kan ändra storleken på ikonerna i systeminställningarna!!

Jag fixar inte det.

*skrattar som Vargen* He he he, jag vet hur, jag har listat ut det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 17:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hansa:
Well, kul läsning. Han verkar ha koll. Jag känner mig däremot lite frustrerad när han påstår att man kan ändra storleken på ikonerna i systeminställningarna!!

Jag fixar inte det.

*skrattar som Vargen* He he he, jag vet hur, jag har listat ut det...

Vad bra att du har listat ut det.......

Förövrigt höll jag på att skriva en lång recension/sammanfattning av artikeln för den som inte orkar läsa hela och så kraschade IE... Synd att det inte finns nån buffert där allt man skriver i forumlär sparas vid eventuell krasch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 17:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hansa:
Well, kul läsning. Han verkar ha koll. Jag känner mig däremot lite frustrerad när han påstår att man kan ändra storleken på ikonerna i systeminställningarna!!

Jag fixar inte det.

*skrattar som Vargen* He he he, jag vet hur, jag har listat ut det...

Håll nere Äpple-knappen och tryck på den avlånga knappen i Systeminställningarfönstret.

Ha! där fick du, snål-adrian!

[ 05 September 2002, 17:37: Meddelandet ändrat av: Acke ]

Ok då, jag kan väl ge en ledtråd, det är väldigt "mac:igt" måste jag säga. Små halvhemliga finesser som kommer upp om man klickar på rätt ställe med rätt tangent nedtryckt... *ler*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 17:37

To late! Verner...

Damn it!! Jag ville ju bara dra ut på det lite...

(Plus att det är en bra psykologisk effekt att få folk att känna sig smarta genom att lista ut saker och ting själva - faktiskt!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 17:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Ok då, jag kan väl ge en ledtråd, det är väldigt "mac:igt" måste jag säga. Små halvhemliga finesser som kommer upp om man klickar på rätt ställe med rätt tangent nedtryckt... *ler*

Borde vara en barnlek, men jag är helt bort i tok och undrar om det kan ha att göra med att jag har bytt tema (milk). Annars så kan jag kontrollklicka eller högerklicka och fälla ner menyer und so weiter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 17:45

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Hansa:
[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Adrian B:
[qb]Ok då, jag kan v.......r bytt tema (milk). Annars så kan jag kontrollklicka eller högerklicka och fälla ner menyer und so weiter
[/quote]Ok, nu är jag fetmed

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 18:29

Detta fungerar förövrigt på de flesta program i Mac OS X.

Dock ej Finder av nån dum anledning...

I Finder funkar inte heller kommando-alt-klick på den avlånga knappen: Något som i andra program visar anpassningsdialogen för verktygsraden. I Finder måste man skift-klicka. Finder känns inte så Macigt tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 22:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Markus Johansson:
Finder känns inte så Macigt tycker jag.

Mac OS X Finder har mycket kvar innan den blir i klass med OS 9 Findern. Som jag ser det så är Findern den biten som Apple MÅSTE lägga mer krut på. Resten (förrutom filsystemet) i Mac OS X mycket är bra.

1
Bevaka tråden