Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera CD skiva

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-28 11:20

Hej,

Jag skulle vilja göra en CD-copy. Hur ska jag göra det i OS X 10.2.2? Jag läser någonstans att man ska använda skivavbildning? Jag har en PowerBook G4.

/D

Jag antar att du inte har separat CD/DVD och brännare.

Om du har Toast kan du spara som en disc image först och sen bränna via den. Men om du vill använda macens inbyggda fuktion för bränning antar jag att du kan använda skivavbildning, det borde inte vara nåt problem.

Disk Copy:

1. File--> New--> Image From Device / Image from Folder or Volume

2. Burn Image

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-28 15:14

I Toast går det utmärkt att kopiera en Cd med Copy-funktionen, trots att man bara har en CD-läsare/brännare.

Toast sparar med automatik ner skivan man vill kopiera som en image, sedan spottar den ut skivan och vill ha en tom.. Sedan bränns imagen på CD, sedan raderas imagen.. smidigt!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:

Om du har Toast kan du spara som en disc image först och sen bränna via den. Men om du vill använda macens inbyggda fuktion för bränning antar jag att du kan använda skivavbildning, det borde inte vara nåt problem.

[ 28 November 2002, 15:14: Meddelandet ändrat av: JohanK ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JohanK:
I Toast går det utmärkt att kopiera en Cd med Copy-funktionen, trots att man bara har en CD-läsare/brännare.

Toast sparar med automatik ner skivan man vill kopiera som en image, sedan spottar den ut skivan och vill ha en tom.. Sedan bränns imagen på CD, sedan raderas imagen.. smidigt!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:

Toast kostar pengar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-28 18:44

Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
[quote]quote:Toast kostar pengar.
[/quote]Ja? Det gör det mesta

[ 28 November 2002, 19:41: Meddelandet ändrat av: JohanK ]

• Medlem
  • International user
  • 2002-11-28 20:40

Starta skivavbildning, gör en avbild. Sedan Arkiv -> Bränn avbild. Avbilden behöver/ska inte vara monterad. Funkar även för bootbara skivor till skillnad från Toast.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iMats:
Starta skivavbildning, gör en avbild. Sedan Arkiv -> Bränn avbild. Avbilden behöver/ska inte vara monterad. Funkar även för bootbara skivor till skillnad från Toast.

Du måste först skapa en avbild. Jag kan översätta min tidigare beskrivning om du vill

• Medlem
  • International user
  • 2002-11-28 22:44

ill_chrill:
hehe, såg ditt inlägg efter att jag postat mitt. Mitt var väl i och för sig i princip en översättning...

1
Bevaka tråden