Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film i fullskärm

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello!
finns det nåt sätt att kolla film i fullskärmsläge i quicktime? Eller nån annan spelare som även klarar DivX?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-03 00:51

Det går om du registrerar/köper quicktime.

Citat:

Skapades ursprungligen av: glemme:
Det går om du registrerar/köper quicktime.

Jo jag har noterat det nu, men 300+ spänn för fullskärm.... *suck*

MPLAY

En utmärkt liten Quicktime spelare..

Kostar, men du kan använda alla funktioner.

/C

Citat:

Skapades ursprungligen av: Carl Bjerkert:
Jo jag har noterat det nu, men 300+ spänn för fullskärm.... *suck*

Du får mycket mer än fullskärm om du köper QuickTime Pro. Personligen betalar jag hellre 300 kr för QuickTime än 100 kr för Mplay.

QuickTime Pro

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Du får mycket mer än fullskärm om du köper QuickTime Pro. Personligen betalar jag hellre 300 kr för QuickTime än 100 kr för Mplay.

QuickTime Pro

Jo, det får väl bli så, men jag tycker nästan det är snålt av apple.... Fullskärm kunde iaf varit med i gratisversionen.... och sedan skryter de så med gratis iMovie, rippa mp3 osv, men själva navet för filmkonvertering osv, det skall dom ha pluring för... well well, it´s a rich man´s world....

Håller med Carl fullständigt. Vissa funktioner borde givetvis vara med i gratisversionen. Men sedan är ju inte 300 kr inte så mycket pengar för en så bra produkt. En middag med tjejen på stan kostar ju minst det dubbla och vilket ger mest....??

Citat:

Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Håller med Carl fullständigt. Vissa funktioner borde givetvis vara med i gratisversionen. Men sedan är ju inte 300 kr inte så mycket pengar för en så bra produkt. En middag med tjejen på stan kostar ju minst det dubbla och vilket ger mest....??

Det kan vi ju diskutera in absurdum, även tjejer har ju sina fördelar

Citat:

Vissa funktioner borde givetvis vara med i gratisversionen.

Funktionerna finns redan i din version, gratisversion och proversion är samma applikation, problemet är bara att du inte betalar 300 kronor för att via mailen få ditt serienummer för att låsa upp åtkomsten av funktionerna...

Nja, håller med. Men om du inte behöver spelaren för att kunna göra editering och exportera så tycker jag Mplay är bättre än då.

Saken är ju den att du inte BEHÖVER betala för MPLay för att få Playlists och se i fullskärm.

Jag tycker Apple ska släppa spelaren fri med allting.

Jo visst finns funktionerna där, Olle. Det kan ju vara både bra och dåligt. Smidigt att öppna upp funktionerna, men gör det lätt att fixa ett serienummer på olagligt sätt. Hur man utnyttjar detta är ju upp till var och en.

Citat:

Hur man utnyttjar detta är ju upp till var och en.

Jovisst, men å andra sidan så är det väl lätt gjort att tanka ner en ev. fristående version också, isf....Det brukar ju inte hindra om så filerna är på flera hundra MB...

Har ni föresten läst om han som var inne med iPoden på CompUSA och tankade office v.X ur en mac.... kall kille....

Johan...
Jag sympatiserar inte med dig i dina "liknelser" alls.

1. Vem valde tjejen du dejtar?
2. Värderar du alltid dina flickvänner på detta sätt?
3. Kanske borde du ta dig en tänkare angående valet?
4. Kanske du är värd det du "får"?
5. Å andra sidan kanske hon har samma åsikt om dig och då dyker ju liknelsen "Lika barn leka bäst" upp i mitt huvud, undra varför?

Hälsningar, Gambit (....en annan tjej) :eek:

Bra sagt Gambit. Set your priorities straight Johan!

Okej, ni missuppfattande nog lite. Tjejen är ju det finaste man har, men priset för en QT Pro licens är ju billigare än t ex en middag på stan, och det var väl just mellan dom två (middag / QT Pro) jag menade att Pro licensen är ju mer användbar. Tjejen är ju glad ändå. Vad skulle du välja Gambit...att bli bjuden på middag eller en Pro licens på QT. ( och tro nu inte att min tjej aldrig får gå ut och käka bara för att jag har QT Pro

• Medlem
  • 2002-03-08 10:33

Jag har registrerat Quicktime s jag kan ha fullskärm, men nu till MITT problem ... Filmerna hackar och stannar, ska QT suga så mkt kraft ur min PB 333 i OSX så att fullskärmsfunktionen blir helt värdelös??
PS dom funkar bra med liten bild!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-08 10:55

Tuff luck ! Du får nog uppgradera hårdvaran lite om du vill köra fullskärmsläget med mjukvarukombinationen osx+qt pro..

// kimmo

• Medlem
  • 2002-03-08 11:18

skumt att osx ska suga så mkt kraft ALDRIG haft problem med det under os 9 !! Inte heller i classic??

Citat:

Skapades ursprungligen av: micam:
skumt att osx ska suga så mkt kraft ALDRIG haft problem med det under os 9 !! Inte heller i classic??

Så är det tyvärr, när 10.1 kom kunde jag dock börja se fullskärm på min imac 500. Prova dra ner upplösningen till 800 eller 640.

Citat:

Skapades ursprungligen av: micam:

Jag tycker över lag att just QuickTime är väldigt dåligt optimerat i X. Jag kan t.ex. inte storleksförändra en film medans den spelar, något som går bra i 9:an... Spolning går också slött.

QuickTime i MacOS X är slött, ostabilt och allmänt.. sämst. Hoppas det kommer en uppdatering snart.

1
Bevaka tråden