Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat/AIM-videochat - stor bild för AIM-användaren?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tacksam om någon vet om/hur en AIM-användare kan göra bilden, vid en videochat, större. Som det nu är kan jag som använder iChat naturligtvis ställa in min bild skalbart i den storleken jag vill ända upp till heskärmsbild medan min chatpartner endast lyckas få en bild ungefär så stor som ett-och-ett-halvt frimärke. Inte så tillfredställande. Min chatpartner har varit i kontakt med såväl AOL som AIM för att få hjälp med detta men tyvärr utan resultat.

Jag undrar därför nu om det kanske är någon som redan rotat i denna frågan och funnit en lösning på problemet.

Jag kan tillägga att min chatpartner också skaffade "Intel Create and Share software" i hopp om att detta skulle hjälpa. Det gjorde det emelertid inte, det eminenta programmet lyckades ge en större bild av henne själv men inte av den som hon chattar med.

Som sagt tacksam för alla uppslag!

MacSwede

PS Sorry för kategorien "iMovie", men det fanns inget iChat-alternativ och ej heller "övrigt" som andra verkar ha använt, inte i min dropmeny iaf?!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2005-02-12 12:17

Använd clonen Trillian Pro istället för AIM, den kan dessutom skinnas så den ser ut som iChat

www.trillian.cc

Är det någon som vet hur man skall få den befintliga AIM-klienten att förstora videobilden så att AIM-användaren slipper att endast se ett frimärksstort videofönster????

Som sagt Trillian Pro klarar det.. Dessutom får din kompis med MSN etc på köpet i en klient som är grymt mycket bättre, och grymt mycket snyggare (man kan ha olika skins)

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Som sagt Trillian Pro klarar det.. Dessutom får din kompis med MSN etc på köpet i en klient som är grymt mycket bättre, och grymt mycket snyggare (man kan ha olika skins)

OKI det låter som vår lösning då, jag återkommer senare i veckan med rapport hur det går! Inte lätt att ha damen i New York...;o)

Tack för hjälpen!

MacSwede

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 00:08

Klarar Trillian Pro av video?!? Åfan. Då har jag köpt en mac helt i onödan! Haha

Hade nämligen exakt samma problem som macsweede. Fast Boston istf. New York

AOL själva säger: "The AIM client cannot resize the window. This feature is just not supported."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-18 08:20

Vad bra att jag läste detta. Hamnade i samma problem i en kommunikation till Paris. Nu vet jag lösningen: det funkar inte med AIM...
Trillian Pro verkar vara rätt trevlig oas, men klarar den MSNs senaste skog av smileys och ljud-lulllull som vissa PC-användare blir beroende av?

Jag behöver alltså

Mac + iChat med AOL konto

och personen jag vill videochatta med

PC + Trillian Pro och MSN konto?

Någon som vet av erfarenhet att detta fungerar bra?
Låter väldigt lovande Måste testas!

*Om detta fungerar bra kan jag äntligen släppa Windows helt och hållet privat jippii!*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 14:32

PC + Trillian Pro + AOL-konto. Trillian kan koppla upp sig till MSN, AOL, ICQ, IRC m.m.

Man kan ladda ner Trillian Pro och använda som trial i 14 dagar.

  • Medlem
  • 2005-02-18 14:59
Ursprungligen av kajetan:

PC + Trillian Pro + AOL-konto. Trillian kan koppla upp sig till MSN, AOL, ICQ, IRC m.m.

Man kan ladda ner Trillian Pro och använda som trial i 14 dagar.

Stödjer Trillian Pro MSN videochatt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 18:09
Ursprungligen av Henke:

Stödjer Trillian Pro MSN videochatt?

Ja, MSN, AIM (och iChat) och Yahoo.

Det mesta förutom just video fungerar även i gratisversionen, inklusive audio-chat.

http://www.trillian.cc/learn/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 14:43

Tänkte bara uppdatera den här tråden med lite info. Testade Trillian Pro och kan konstantera att bildkvalitéen är mycket sämre än med iChat. Dock klart bättre (bl.a. större bild) än AIM.

Ok, tack!
Det här får jag hem å pröva sen!

För att väcka liv i denna igen.

Någon som prövat detta program? http://www.ispq.com/
Kan tyvärr inte göra det själv då min Mini inte dykt upp än.

AIM sämre?

Någon mer än jag som tycker att det blivit sämre kvalitet på AIM de sista veckorna? Själv kör jag ichat, men de som jag chattar med kör AIM oh genomgående verkar det ha blivit sämmre på deras sida???

1
Bevaka tråden