Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En riktig utmaning!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
I mac mini ingår det ett 56k V.92 modem , men på min pc har jag endast ett nätverkskort. Kommer samma internet att fungera med en mac mini, eller måste jag köpa ett nätverkskort? Ja jag kan inte så mycket om nätverk jag vet...

En annan sak.. jag kopplar ihop min pc med min xbox genom att ha två nätverkkort i pc:n där ett går till internet och ett till xbox. Om jag köper en mac mini så finns det ju bara ett nätverkskort (eller modem heter det visst här?) kan man ha två konfigurationer på detta modem så att det förutom ett sladdbyte bara är att byta en konfiguration när man vill föra över något till xboxen?

\MvH
Staffan

Modemet använder du för uppringd Internetanslutning, vilket inte är intressant i detta fall. Din Mac Mini har förutom modemet också ett nätverkskort, precis som din PC och din X-box. Du kopplar enklast samman dessa tre genom att köpa en så kallad "bredbandsdelare" (En switch med inbyggd router/NAT). Genom att göra detta kan alla dina enheter dela på Internetuppkopplingen samtidigt som de kan kommunicera med varandra på ditt interna nätverk. Smidigt inte sant?

/M

1
Bevaka tråden