Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link WiFi-gateway som dör regelbundet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inte en så särdeles Mac-specifik fråga kanske, men det verkar som flera här kör D-Links trådlösa utrustning, så det kanske finns någon som känner till situationen:

Då ett gäng kollegor med laptops uttryckt önskemål om att ha trådlös åtkomst på jobbet, så riggade jag upp en dosa från D-Link häromveckan. Vill minnas att det var 614, men det kan ha varit någon av 624-modellerna också. De är ju ungefär likvärdiga. I och med att vi redan har brandväggar och dhcp-servrar som hanterar det fasta nätet, så tyckte jag det var onödigt att dubbel-NATa via ännu en gateway, så jag deaktiverade den inbyggda dhcp-servern och pluggade in vårt fasta LAN i en av de fyra LAN-portarna på gatewayen. Access begränsades via WPA med en shared key. Allt fungerade finfint, för såväl PC-burkar som Apple-laptops, i någon dag. Sen så slutade plötsligt alla burkar att se det trådlösa nätverket. Det var helt borta. Efter reboot av gatewayen, fungerar det fint, några timmar. Sen dör nätet igen. Så borde det ju förstås inte vara. Någon annan som råkat ut för samma problem med utrustning från D-Link, eller har jag fått ett måndagsex?

/Karl

På jobbet är den allmäna uppfattningen bland folk som har D-link att de ofta drabbas av de problem som du beskriver - i synnerhet 614 och 624 modellerna. Netgear verkar stailare och har generellt en högre genomströmmningshastighet vad jag har förstått..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-15 19:37

Har du kollat om det finns någon firmware-uppdatering till routern?

Jag har en 624:a som startar om då och då. Fortfarande garanti så jag har kontakt med D-links support och det är en ny på väg.
Hoppas på den

1
Bevaka tråden