Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VOB till imovie

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp. Har fått en dvd+r från ett företag som skulle göra en dvdpresentation. Denna går ej att läsa på nån stationär dvd eller mina macar. Kan läsa vob filerna separat via VLC dock. Hur kan jag spara om dessa konvertera eller annat för att bygga en ny dvd via imovie och idvd. Provade att spara om i QTPro. Men ljudet försvann. Bränner jag om VOB filerna i Toast som fungerar det i macen men inte i stationära dvd,er. Vad göra.....

Ursprungligen av Docgurka:

Hjälp. Har fått en dvd+r från ett företag som skulle göra en dvdpresentation. Denna går ej att läsa på nån stationär dvd eller mina macar. Kan läsa vob filerna separat via VLC dock. Hur kan jag spara om dessa konvertera eller annat för att bygga en ny dvd via imovie och idvd. Provade att spara om i QTPro. Men ljudet försvann. Bränner jag om VOB filerna i Toast som fungerar det i macen men inte i stationära dvd,er. Vad göra.....

Har du testat att spela skivan på olika stationära DVD-spelare? Det kan ju vara DVD-spelaren som inte funkar med brända skivor.

Om du vill göra en kopia rakt av skulle jag rekommendera att du använder 0SEx för att göra en disc image. Om DVDn är större än 4 gig kan du därefter bränna avbilden med Popcorn, annars räcker det med Toast.

Om du vill ta den långa omvägen via iMovie kan du konvertera VOB till DV med MPEG Streamclip.

Lycka till!

Ursprungligen av Fredse:

Om du vill ta den långa omvägen via iMovie kan du konvertera VOB till DV med MPEG Streamclip.Lycka till!

Kunde inte sagt det bättre själv. har precis använt Streamclip för att konvertera vob till DV och det har funkat finfint att sedan importera DV-filen till iMovie. Det tar dock en hel del tid, en 60-minuters vob blir 12 Gb DV-fil. Streamclip kan laddas hem här: http://www.alfanet.it/squared5/mpegstreamclip.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 13:28

Annars så funkar Miraizon Cinematize

**Extract a video or audio clip from your DVD, and save it in a format compatible with standard multimedia editing applications such as QuickTime, iMovie, Final Cut, Windows Movie Maker, Premiere, and Vegas

http://www.miraizon.com/

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-04 15:24
Ursprungligen av Fredric:

Annars så funkar Miraizon Cinematize

**Extract a video or audio clip from your DVD, and save it in a format compatible with standard multimedia editing applications such as QuickTime, iMovie, Final Cut, Windows Movie Maker, Premiere, and Vegas

http://www.miraizon.com/

Kostar dock från ca 60 USD och är enligt mig och andra inte lika bra som MPEG Streamclip som är freeware. dock har både Fredse och bruksarn glömt att säga att man behöver ha Apples MPEG uppspelningskomponent vilket kostar 249 skr följer ju med FCP, Motion eller DSP men de kostar ju en hel del mer.

1
Bevaka tråden