Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPodens ikon på skrivbordet ändrades?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 18:10

Ikonen som ser ut som en liten ipod på skrivbordet har försvunnit och ersatts av en vanlig extern hårddisk-ikon. Det enda jag har gjort mer än vanligt är att ladda hem Macaroni och göra lite underhåll. Hade inte ipoden ikopplad då, men imorse när jag kopplade in den var ikonen utbytt.

Någon som vet vad som hänt och hur jag får min ipod-ikon tillbaka?
Jag har ipoden ansluten med firewire om det spelar någon roll.

Tacksam för svar.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-16 19:41

Inte säker men har du testat

A) Starta om datorn?

B) Nollställa ikonen?

För att nollställa ikonen gör du följande:

1. Markera filen och tryck cmd(äpple)+i

2. Klicka på ikonen i det nya fönstret. Ikonen borde få en blå eller grå ring runt sig.

3. Tryck på Backspace.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-22 22:51

har samma problem som Terje, men detta uppstod när jag formaterade om min ipod. numera kommer det upp en vanlig vit ikon (sån som kommer när man har lagt till en skivavbild t ex) istället för min fina gamla ipod ikon.

har testat det som Rayden föreslog men det hjälper inte, så snälla, om nån vet hur man löser detta skulle det uppskattas mkt!

mvh

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-22 22:58

Iofs inte "rätt" lösning, men det går ju att ladda ned en ipodikon från tex http://www.mbstuart.com/newhtml/ipod_icons_download.html

Sen klistrar du in den som ikon till din ipod i "visa info" istället för den tråkiga hårddiskikonen.

• Oregistrerad
  • 2005-06-22 23:26

Eller dom här, sjukt snygga Dave Brasgalla-ikonerna

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-22 23:27

tack, men det känns inte helt rätt att tanka ner en ikon med 2003 i filnamnet!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 00:29

sådär ja, då va ikonen tillbaka. e dock inte säker på vad det va som fixade det. en mix mellan omstarter, reparerade rättigheter å en halv omformatering av ipoden.

men nu e den tillbaka.

1
Bevaka tråden