Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För hög bitrate i hand brake

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-17 21:26

Jag har precis börjat använda programmet Hand Brake för att rippa några Disney filmer till hårddisken, Det finns ett val i programmet som handlar om Biterate, kan någon förklar vad den betyder, misstänker att det har något med informationsinnehållet att göra per sekvens!!
En del filmer har det gått bra att ripppa, jag anger att jag vill att den ska vara gögst 3000 MB(3 Gb) i valrutan "targer size" eftersom jag vill behålla kvaliten någorlunda
Jag får dock problem med en del andra filmer t.ex. "Robin hood" och programmet säger för hög Biterate, jag provade att ändra det utan resultat, kan någon förklara för mig hur jag kan lösa det här problemet?

• Oregistrerad
  • 2005-03-17 22:15

Vet inte varför...

dock: det verkar vara en extrem overkill att ö.h.t. "komprimera" filerna om du ska ha den storleken.

Själv kör jag 660MB & det blir hur bra som helst på TVn. Många kör ju på standardinställningen som är 700MB. Om man är smart drar man ned på ljudkvalitén eftersom den ändå är AAC. Man klarar sig bra med 96kbps el t.o.m. ännu mindre...

Allt det här beror ju lite på...

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-17 22:51

1024 är nog högt! högre bitrate betyder bara att du inte kommer att kunna köra dem utan en mycket snabb dator kvaliten blir dock inte så mycket bättre, så 1024 och ca 640 i bredd blir så bra att det är nära original.

1
Bevaka tråden