Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProgramSwitcher etc...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-05 00:26

Antar att ni hunnit testa KeyboardMaestro. Samma snubbe som gjorde ProgramSwitcher till OS 9. Maestro är ju inge vidare på nåt sätt. Bara massa nya joxiga funktioner samt missat att det man vill ha är ju en stack baserad window-switchare... ProgramSwitchern va ju grym.

För det första så är ingen app i genren Freeware..

men hajjar inte varför ingen sätter sig och gör en top-notch cocoa alt-tab app-switcher samt nästan viktigast ctrl-tab window-switcher!

Än så länge tycker jag nog att det enda riktigt bra util programmet är den LaunchBar. Som iofs också kostar.

LaunchBar är verkligen bäst.
Den har en inbyggt App Switcher (fortsätt bara trycka på din knappkombination som du tar fram LaunchBar med, då får du en lista över aktiva apps), så nu har jag kastat ut: Dragthing och Keyboard Maestro.

Lite sorgligt med Dragthing som jag har använt sedan version 1 och köpte då. Heder åt James Thomson som låtit mig uppgredara gratis hela vägen fram tills idag.

Jag blir allt mer fäst vid LaunchBar upptäcker hela tiden nya småsaker som gör applikationen bättre och bättre.

Den är värd varenda cent man får betala för den. ($19.95).

Upptäckte ett nytt dockreplacement som ni bara måste prova Docktastic pro!

ladda ner här

Citat:

Skapades ursprungligen av: odlund:
Upptäckte ett nytt dockreplacement som ni bara måste prova Docktastic pro!

ladda ner här

En groda som flyger omkring, hur hjälper den mig?

Absolut inte på något sätt alls... men man kan släppa ikoner på den, och så flyger de också runt och försöker undvika musmarkören... men det funkar att starta applikationerna om man trycker på dem...

Helt plötsligt ser man hur användbar Docken är...

Hubba!

Docken behöver dock förbättras en aning. Känns lite begränsad.

1
Bevaka tråden