Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimize...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som alla vet som kör Mac OS X så kör de allra flesta program Optimize efter installtionen. Just för att optimera systemet. Jag orkar inte riktigt förklara vad den gör, men nytta gör det.
Jag hade för en timme sedan en seg dator, iTunes strulade och så vidare.
Jag hittade för ett tag sedan ett program som heter Xoptimize den ska göra detta som alla programinstallationer gör.
Jag testade att köra den, det tog sin modiga stund cirka en 1/2 timme.
Men så på fan, nu känns datorn rapp igen. iTunes hackar inte heller.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Som alla vet som kör Mac OS X så kör de allra flesta program Optimize efter installtionen.
<snip>

När jag installerade Java-uppdateringen nyligen låste sig installeraren under optimize-fasen, jag väntade ca 40 minuter men gav sedan upp och tvångsomstartade, kan det vara dåligt? Datorn fungerar iallafall...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Jag hittade för ett tag sedan ett program som heter Xoptimize den ska göra detta som alla programinstallationer gör.
Jag testade att köra den, det tog sin modiga stund cirka en 1/2 timme.
Men så på fan, nu känns datorn rapp igen. iTunes hackar inte heller.

Själv så kör jag: sudo update_prebinding -root / i terminalen, fungerar lika bra, tar inte mer än 10 min.

Har testat Xoptimize men jag tyckte att det var alldeles för segt och tog alldeles för mycket av processorn.

Citat:

Skapades ursprungligen av: mie:
Själv så kör jag: sudo update_prebinding -root / i terminalen, fungerar lika bra, tar inte mer än 10 min.

Körde det... Funkade ju utmärkt! Vilken skillnad, måste varit välbehövligt!

Och så har jag använt terminalen för första gången! Hepp!

Tog inte lång tid att köra Optimize tyckte jag, men vad är det som händer?
Optimera, vad innebär det?

1
Bevaka tråden