Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns iDVD2...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har på flera ställen läst att iDVD 2 ska följa med de nya iMacarna med Superdrive. Hittar inte programmet på medföljande CD-skivor.

Var hittar jag då detta program?

Jag fick iDVD 2 med min g4 800 (som inte har superdrive) installerade du via de fem "återskapa program" cd skivorna?

Jag har installerat program från de andra skivorna, måste jag göra om allt med "Återskapa program"-skivorna..

Eller går det att lösa på ett smidigare sätt...

Spara ner dmg-filerna "PowerMac HD Disc 1.dmgpart" från alla "återskapa program skivorna" till din HD dubbelklicka därefter på "PowerMac HD Disc 1.dmgpart" då monteras "Macintosh HD" på ditt skrivbord. Därifrån kan du manuellt plocka de filer du vill åt. har för mig att iDVD ligger i "Applications (Mac OS 9)"

Tack, jag ska prova detta!

Jag hittade inte iDVD2 på någon av de 5 skivorna.

Citat:

Skapades ursprungligen av: ackiboa:
Jag hittade inte iDVD2 på någon av de 5 skivorna.

Hoppas att du förstod mig rätt, men du måste kopiera alla 5st dmg.-filerna ifrån dina "Återskapa Program skivorna" till din HD, för att montera dmg.-imagen på ditt skrivbord.

iDVD2 ligger alltså inte separat på någon av skivorna utan inbakad i dmg-filen.

Skulle du inte lyckas med detta så maila mig så fixar vi det, bor ju trots allt i samma stad

>>Thomas J

Ljuset kommer som vanligt från västkusten. Tusen tack. Nu sitter jag med en alldeles egen fungerande iDVD 2 med äkta svensk text.

Jag gjorde som du sa och kopierade alla 5 dmg-filer från de 5 CD-skivorna "Återskapa program" till en av mina partitioner.

Om jag skulle köra skivorna så som det är tänkt, raderas enligt uppgift allt på hårddisken och det hade blivit svårt eller omöjligt att upprätthålla uppdelningen i mina 3 partitioner.

När jag kopierat över de 5 filerna klickade jag på fil 1, och fick då en img-fil på drygt 4 GB som placerade sig på skrivbordet. Därifrån kunde jag lungt och fint sedan kopiera över den åtråvärda iDVD 2 som är på över 1 GB.

Storleken är alltså åtminstone ett av skälen till att jag inte kunde hitta den på någon annan CD som följde med iMacen.

Tack en en gång, jordmånen måste vara extra fin i just Öjersjö!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Thomas J:
.....maila mig så fixar vi det, bor ju trots allt i samma stad

Sedan när låg Partille i Göteborg... blir som att säga att Lidingö ligger i Stockholm eller Mölndal i Göteborg. I alla 3 fallen så är man väl egna kommuner. Men OK om man känner sig som t.ex Göteborgare så kan man ju få bo i angränsande kommun, tror däremot att färre Lidingöbor känner sig som Stockholmare - fast det kanke ligger i ö-bors natur.

Mvh,
Olle Jonsson ( fd. äkta Stockholmare - sedan 1977 Göteborgare i Kålltorp )
+++

Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Sedan när låg Partille i Göteborg...

Om jag skall vara riktig ärlig mot dig Olle så tror jag aldrig Partille har legat i Göteborg

1
Bevaka tråden