Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket format ska jag spela in i på AlchemyTV DVR?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket format är bäst att spela in i? Jag vill spela in filmer och de som är bra vill jag klippa bort reklamen på och spara på DVD.

Det är detta kort jag har:

AlchemyTV DVR

Vissa av formaten blir det bara ljud och ingen bild. För att bara titta så sparar jag i MPEG-4 vilket ger 375,8 MB för 5 minuter vilket är ekonomiskt men ger bra bild. Har hittat JPEG-A vilket ger 1,63 GB för 5 minuter vilket jag förmodar har mer information och borde vara bättre för att editeras och sedan sparas på DVD.

Min följdfråga är vad jag använder för program för att klippa bort reklamen med?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-21 10:45
Ursprungligen av Nilsanders:

Vilket format är bäst att spela in i? Jag vill spela in filmer och de som är bra vill jag klippa bort reklamen på och spara på DVD.

Det är detta kort jag har:

AlchemyTV DVR

Vissa av formaten blir det bara ljud och ingen bild. För att bara titta så sparar jag i MPEG-4 vilket ger 375,8 MB för 5 minuter vilket är ekonomiskt men ger bra bild. Har hittat JPEG-A vilket ger 1,63 GB för 5 minuter vilket jag förmodar har mer information och borde vara bättre för att editeras och sedan sparas på DVD.

Min följdfråga är vad jag använder för program för att klippa bort reklamen med?

Jag tycker att du ska köra i MPEG-4 skaffa QuickTime Pro och "klippa" där (det är inte så lätt i början men går OK efter lite praktisering), och sen exportera till Xvid då tar 1h samma som ca 5-10 min (400-700MB).
Annars går ju det även använda iMovie HD (5) som ju skall klara MPEG-4 lite lättare att klippa men tar mer tid och Hårdisk.
FinalCut Pro och JPEG-A är ju det ultimata men kostar ju skjortan.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-21 11:13

Jag har ett Alchemy-kort och en ganska långsam PM G4 (466 MHz). Därför så sparar jag i Motion JPEG-A och editerar i Quicktime Pro Player.

Sedan brukar jag bränna en VCD med Toast. DVD går också, men tar betydligt längre tid att koda.

MPEG-4 kräver en snabbare dator än vad jag har. Jag får inte 25 fps i MPEG-4.

1
Bevaka tråden