Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail tar bort brev

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, varför kastar Mail mina brev i inkorgen? Det har hänt två gånger? Dessutom förvinner breven i skräpmappen när jag dubbelklickar på den för att se vilka brev det är och det står att mappen innehåller 0 brev.

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 15:38

Ja det kan man undra, för något sådant har jag aldrig sett...

Ursprungligen av Mats Ödman:

Hej, varför kastar Mail mina brev i inkorgen? Det har hänt två gånger? Dessutom förvinner breven i skräpmappen när jag dubbelklickar på den för att se vilka brev det är och det står att mappen innehåller 0 brev.

Det har hänt mig i samband med lite diskutrymme. Hur mycket har du ledigt på startskivan?

Jag har ca 84 GB!

Det är inte så att du har väldigt mycket mail i brevlådorna så databasen blivit för stor?

Jag tror inte att jag har varit över 1000 brev någon gång. Jag brukar spara undan när det börjar bli för många brev. Jag måste göra en rättelse: Mail har tömt In en gång och Skickat en gång. När det gäller inkorgen hade jag backup på det mesta, men inte på Skickat där senare delen av 2004 försvann.

Just nu är det särskilt störande att mappen Skräp visar att det finns brev i den, men när jag ska se efter så finns inget i mappen! Det verkar som om den töms blixtsnabbt. Jag har länkat om så att skräpposten numera hamnar i inkorgen, men det är en sämre lösning. Jag vågar inte länka till Skräp eftersom det ju kan finnas brev däri som inte alls är skräppost och som då bara försvinner.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-22 09:57
Ursprungligen av Mats Ödman:

Jag tror inte att jag har varit över 1000 brev någon gång. Jag brukar spara undan när det börjar bli för många brev. Jag måste göra en rättelse: Mail har tömt In en gång och Skickat en gång. När det gäller inkorgen hade jag backup på det mesta, men inte på Skickat där senare delen av 2004 försvann.

Just nu är det särskilt störande att mappen Skräp visar att det finns brev i den, men när jag ska se efter så finns inget i mappen! Det verkar som om den töms blixtsnabbt. Jag har länkat om så att skräpposten numera hamnar i inkorgen, men det är en sämre lösning. Jag vågar inte länka till Skräp eftersom det ju kan finnas brev däri som inte alls är skräppost och som då bara försvinner.

Tre tips:
• Skapa undermappar för meddelanden.
• Använd regler så att inkommande meddelanden sorteras in i mapparna automatiskt.
• Försök att hålla inboxen tom.

och ställ in Mail.app så att den behåller allt så länge som möjligt, finna alternativet Aldrig med , så välj det. Det medför att Du för städa själv, men har bättre koll.

Har kollat inställningarna för automatisk tömning av brevlådorna?
Jag har ställt mina på "Aldrig" så får jag göra det själv.

1
Bevaka tråden