Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ambrosias VD talar ut om OS X

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Han berättar lite varför de flesta upplever OS X som slött och ger sina synpunkter på de rykten som cirkulerar rörande orsaken till den "dåliga" prestandan.

Här finns hela brevet att läsa!

Fråga: Vad anser du om prestandan i Mac OS X? Är du nöjd bara du får minnesskydd, multitrådning m.m.?

Jag är nöjd med att kunna köra den sexigaste Unix som gjort på den sexigaste hårdvara som gjorts.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-21 10:08

Sitter här med två laptops framför mig. Den ena är en Dell inspiron 700 med Win 2000. 256mb.
Den andra är en Pb ti 500 512mb med Mac osX. Jämför jag så kommer jag inte ifrån att pc:n rullar fortare, men jag upplever det inte som en belastning. Jag cruisar hellre med en Harley än fjärtar mig fram med en ful japanare.

• Medlem
  • International user
  • 2001-06-21 12:09

Jag sitter på OSX 10.0.4 nu och det fungerar redigt fint anser jag. Jag är imponerad med den hastighet som datorn pumpar ut nu i tanke på att Finder är ett hopsläng som dom gjorde på en kaffe rast i carbon... Jag tror nog att Apple har ett ess i ärmen och några tusen programerare som inte sovit sedan den 24 mars som just nu jobbar arslet av sig för en super optimerad OSX 10.1 baserad på Cocoa. Då kommer vi nog att få se på rediga hastigheter!

Zaphod: Kan du kort beskriva nyheterna i 10.0.4?

Har du installerat apache och/eller php och/eller mysql och/eller OpenSSH själv innan 10.0.4 ... vad händer i så fall med dem?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
Jag sitter på OSX 10.0.4 nu och det fungerar redigt fint anser jag.

Är 10.0.4 släppt?? Jag lyckas bara få 10.0.3 via apple´s software update? Måste man tanka updaten på annat sätt?

• Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-21 12:57

Pliiisss.
Vart fann du 10.04? Har det läckt.

• Medlem
  • 2001-06-21 14:01
Citat:

Skapades ursprungligen av: kuspen:
Pliiisss.
Vart fann du 10.04? Har det läckt.

Det mesta läcker ut och hittas på Hotline eller fås via kontakter inom branschen...

Hotline blir det om du inte känner nån som kan ge det till dig!

Vad är det för uppdateringar i 10.0.4 och gör det någon större skillnad?

Om den är klar borde den väl släppas av apple snarast??

• Medlem
  • 2001-06-21 14:55

Om den är klar borde den släppas, ja.

Att den inte släpps kan bero på legala problem, tex sägs DVD-playern vara klar sen länge och väntar på att bli godkänd av DVD-branschens kontrollorgan. Apple kanske vill släppa uppdateringen på alla språk samtidigt och väntar på lokaliserarna. Det kanske är nån detalj som fortfarande behöver finslipas. Hr Jobs väntar kanske på att ett riktigt "nyhetsvärdigt" evenemang ska dyka upp, som MWNY eller liknande.

Vem vet?

[ 21 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: tott ]

1
Bevaka tråden