Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ngn som kan lösa detta med iCal...?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 19:53

Hur göra för att lägga in ett möte från 20:00(från t ex 02-09-10)-03:00(till 02-09-11, dvs nästkommande dag)...?

Jag får det inte att funka, ngn som har lyckats...???

//mmi

Och jag vill kunna markera en weekend torsdag-måndag.

Inget som imponerar hittills, verkligen inte...

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 20:23

segare än iPhoto ( sirap ). på min iBook 500.
de e ju för hevete en sketen kalender.....
va håller dom på med #%#"€##"#

Lämna era synpunkter här.

/M

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 20:59

synpunkter lämnade där....
men hur fan kan de va rappare att redigera film än att hantera en kalender....
o ja som tyckte entourage va segt.

Mina "events" är osynliga när jag startar om iCal. Om jag hoppar en stund mellan dag-vecka-månad så kommer de fram igen.

Exporterade med vcal från Palm Desktop. Återkommande grejer som födelsedagar blev konstiga. Innan iSync kommer låter jag iCal vara. Hoppas den har lättare att läsa från en PalmPilot, och att det är därför den är konstig.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-09-10 23:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mmi:
Hur göra för att lägga in ett möte från 20:00(från t ex 02-09-10)-03:00(till 02-09-11, dvs nästkommande dag)...?

Jag får det inte att funka, ngn som har lyckats...???

//mmi

Dubbelklicka på den event du vill "förlänga" så visas en ruta där du kan kryssa i "all day event" och skriva in det du efterlyser...

Citat:

quote:
Inget som imponerar hittills, verkligen inte...

Både och tycker jag. Kunde vara lite smidigare och snabbare, men visst är det ett enkelt och GRATIS alternativ till ex Entourage från Microsoft.

Dessutom är det version 1. Jämför iTunes version 1 och version 2...

Det är lätt att begära allt av Apple på en gång - de har verkligen inte en lätthanterlig kundkrets...

Jag är övertygad om att Apple kommer ta våra synpunkter och förbättringsförslag på allvar. De kommer säkert att vidareutveckla detta program så det blir mycket, mycket bättre.

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 23:56

Har inte testat, men efter vad jag hör tror jag jag fortsätter med Entourage ett tag till.

Ylan

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-09-11 00:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ylan:
Har inte testat, men efter vad jag hör tror jag jag fortsätter med Entourage ett tag till.

Ylan

iCal är väl snarare ett alternativ till de som inte vill betala vad Office kostar! (6994 kr inkl moms på Macoteket...)

(Jag antar att alla som kör Office har betalt för det?!

)

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-11 09:24

Jag är skitnöjd. Har kört Entourage från office 2001 fram till idag med v.X.

Jag har varit missnöjd med Enourage kalender under lång tid. Bland annat för att det är så bökigt/inte går att kategorisera/gruppera händelserna. Jag vill kunna separera olika händelser genom märkning eller något annat smart sätt.
Dessutom är det ett jäkla bökande för att kunna synka kalendrarna mellan olika datorer.

Ical är lösningen för mig och mina kolleger.

Här kan jag separera kalendrarna, inte bara genom olika färg, utan till och med i olika filer. Helt transparent.

Vill jag ta del av min kollegas möteskalender kan jag bara lägga till den filen i min burk. Vill jag synka med mina andra datorer är det bara att kopiera kalenderfilerna till dem.

Plus att utskriftsfunktionen är riktigt, riktigt bra. I Entourage kan man iofs välja att skriva ut på filofaxpapper, men det har jag aldrig utnyttjat.

Nu väntar jag bara på iSync för att koppla samman med Palmen.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-11 09:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mmi:

Det går inte. Då måste du dela upp händelsen i två delar. En från 20.00--23.59 10/9 och en från 00.01--03.00 11/9.

Det är lika i Palm Desktop och Entourage...

Någon som lyckas exportera från i Cal?

Publicera på mac.com funkar bra, men när jag drar en kalender till skrivbordet eller en mapp händer ingenting. Inte heller när jag försöker med File/Export – inget filnamn kommer upp och inte blri det bättre av jag själv skriver ditt "jobb.ics".

1
Bevaka tråden