Hej alla,
Jag har funderat på en sak ganska länge, som åtminstone jag aldrig har hört någon diskussion om.
Som nog alla vet kommer det med jämna mellanrum ut nya rön, bevis, dementeranden och gissningar om att GSM-strålningen är farlig för hjärnan och kroppen. 3G har ännu starkare strålning. Har aldrig brytt mig särskilt mycket om sånt, men eftersom jag pratar i mobilen säkert två tre timmar per dag har jag börjat bli ganska orolig för sådana grejer.
I alla fall: WLAN, hur är det egentligen? Finns det några misstankar om att strålningen skulle vara farlig? Är det strålning? Kan det på annat sätt påverka kroppen negativt?
Har rätt nyligen köpt en Netgear WGT634U (108 mbps), men har inte kopplat in den än. Anledningen är mest för att det inte har behövts, har datorn nära ADSL-modemet och min andra dator är inte hemma för tillfället.
Och samtidigt känner jag att det vore så jäkla onödigt bara för att slippa en enda sladd, trots allt är det något som känns fel med att ha en trådlös sändare och mottagare runt omkring sig i samma rum.
Eftersom det här aldrig tagits upp kan det mycket väl vara så att jag inte borde behöva oroa mig... Men det finns väl inga dumma frågor, eller?
Jag kunde inte vänta med att ställa den här frågan, så jag skrev inte någon presentation. Och eftersom detta just är ett macforum har jag rätt svårt att bidra med någon observation som ingen gjort förut, och jag tvivlar att jag kan få er att tappa hakan om jag bidrog med mina "egna" intryck av OSX
Men har sen i julas haft en iMac G5 (17", 1.8 GHz, APE och 1024 RAM), hade knappt suttit vid en mac innan dess. Jag måste erkänna att många saker (som jag använder datorn till) faktiskt går att utföra snabbare på en PC, m en jag glömmer ibland bort att macen är den enda dator jag klarar att sitta massa timmar i sträck vid, utan att förstå varför eller hur det var möjligt.
I alla fall, kan någon reda ut WLAN-/hälsofrågan för mig är jag väldigt tacksam