Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cocoa Bootcamp i Tyskland med Aaron Hillegass

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Drömläge för alla som vill sparka igång sina Cocoa-kunskaper ordentligt! Aaron Hillegass, författare till bl.a. den suveräna boken Cocoa Programming for Mac OS X, håller normalt sett väldigt populära kurser i Cocoa på Big Nerd Ranch i USA. Nu i början av maj kommer han dock till Tyskland där han kommer hålla ett "Cocoa Bootcamp" i samma format som i USA. Ypperligt tillfälle för oss européer att lära oss Cocoa från en mästare alltså!

Kursen sträcker sig över 5 dagar, 2-6 maj, och hålls på Kloster Eberbach nära Wiesbaden och Frankfurt i Tyskland. Detta är samma kloster som filmen I Rosens Namn spelades in på, riktigt tjusigt!

€2570 kostar kalaset, men då ingår allt förutom resa till Frankfurt eller Wiesbaden - utbildning, mat, boende, transfer, etc. Man får t.o.m. lite extra godis i form av Aarons populära bok, en t-shirt och faktiskt även filmen I Rosens Namn på DVD

Om man registrerar sig före den 24 mars får man dessutom €200 rabatt på priset, och är man student får man ytterligare €200 rabatt.

Flyger gör man antingen dyrt till Frankfurt International Airport (ca 2400 kr med KLM), eller billigt till Frankfurt-Hahn Airport med Ryanair (ca 660 kr). Är det tillräckligt många som väljer den vägen kommer de fixa transfer även från Frankfurt-Hahn, annars får man ta buss i ca 45 minuter till en kostnad av ca €10.

Trots att det är en hel del pengar har jag bestämt mig för att åka. Det är helt enkelt ett för bra tillfälle för att missa. Och man får mycket för pengarna.

Är det någon mer som är intresserad? Vore kul med lite sällskap.

Senast redigerat 2005-03-17 17:22
  • Medlem
  • London
  • 2005-03-22 22:50

Intresserad? Javisst! Men att lägga 25.000 på att lära sig Cocoa, då får jag nog se till att det genererar lite inkomster istf som nu då det bara är en hobby.

1
Bevaka tråden