Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vinyl LP omslag ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-03-23 21:05

Hej alla! : ) Vilka standard mått är det som gäller när man designar ett Vinyl LP omslag Framsida, baksida och mitten? Någon som har nyttiga tips vad gäller detta? Det är fösta gången jag fått ett jobb som detta! Snälla hjälp mig. vad skall jag tänka på så att det vid tryck bli som jag ser det på skärmen? Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2005-03-23 21:30

Gå till en välsorterad skivaffär och kläm på några vax så att du får in rätta känslan för mediet. Det låter inte som om du har några egna. Folk som köper nya LP-skivor brukar vara lite extra petiga med det mesta... Tänk även på pappersval etc.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-03-23 21:35
Ursprungligen av Baron:

Gå till en välsorterad skivaffär och kläm på några vax så att du får in rätta känslan för mediet. Det låter inte som om du har några egna. Folk som köper nya LP-skivor brukar vara lite extra petiga med det mesta... Tänk även på pappersval etc.

Hej Baron!

Jag har flera backar med Vinyl på vinden, det är bara måtten och DPI jag är ute efter så att jag kan få ett tryck av min design i en kvalitet som håller i dagsläget! : )

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-23 21:40

yttermåtten är 315x315mm, rygg 5mm för enkelalbum, etiketen är 100mm. DPI bör ju vara minst 300

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-03-23 21:44
Ursprungligen av Kentor:

yttermåtten är 315x315mm, rygg 5mm för enkelalbum, etiketen är 100mm. DPI bör ju vara minst 300

Tack Kentor där satt den! : ) Nu kan jag börja jobba!

1
Bevaka tråden