Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna dmg-filer i Toast 6 titanium

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om detta är rätt forum... Jag är nämligen ganska ny på mac och har ett litet problem: Hur bränner jag dmg-filer i Toast 6 Titanium??? Det går INTE att mounta filen i mac då det står "filsystem som inte kan anslutas". Jag har öppnat Toast 6 titanium och provat att dra filen genom Copy/Image file, Data/Mac Volume m.m. men får bara felmeddelande om att den inte kan upptäcka formatet på filen, och vill att man bekräftar med Continue att det är en giltig disc-image...

När jag trycker Continue så får jag alternativ som Pregap & Postgap i antalet sectors (står på 0 som standard i båda textrutorna)...

Sedan finns det en rullgardinsmeny där jag väljer Sector Size (standard 2048mb)...

HUR gör jag för att bränna filen och VAD ska jag ställa in som Pregap, Postgap & Sector Size???

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-24 18:11

Använd Disk Utility!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-24 18:13
Ursprungligen av martinalexander:

Hur bränner jag dmg-filer i Toast 6 Titanium??? Det går INTE att mounta filen i mac då det står "filsystem som inte kan anslutas".

Det är fel på filen dmg. Kan man inte mounta så går det inte heller att bränna.
Fel i filen alltså.
Men det kan finnas någon här i forum som vet att fixa så att filen dmg går att mounta och
därmed går att bränna sedan.

1
Bevaka tråden