Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte spela avi.filer i Quicktime?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-26 18:59

Jag har laddat hem senaste versionen av Quicktime och vill kunna spela avi. filer. Varför går inte det? Måste jag skaffa Pro? Jag vet att det går i VLC, men jag vill kunna göra det i Quicktime också.

Ursprungligen av SvenD:

Jag har laddat hem senaste versionen av Quicktime och vill kunna spela avi. filer. Varför går inte det? Måste jag skaffa Pro? Jag vet att det går i VLC, men jag vill kunna göra det i Quicktime också.

Du kanske saknar någon plugin? Kolla på versiontracker.com

• Medlem
  • 2005-03-26 19:19

".avi" är bara en container och kan innehålla de konstigaste codecs (vilket ofta också är fallet). Har jag hört.

För mig varierar det, de flesta avi:er spelas upp av Quicktime, men somliga kan jag bara se i VLC. PLattformstjorvandet, du vet.

• Medlem
  • 2005-03-26 19:45

Quicktime säger att "den komprimeringsresurs som krävs saknas", men vilken plugin är det i så fall som jag måste ladda hem?

• Oregistrerad
  • 2005-03-26 19:47
Ursprungligen av SvenD:

Quicktime säger att "den komprimeringsresurs som krävs saknas", men vilken plugin är det i så fall som jag måste ladda hem?

Den som filen är kodad med. Du kan ju prova att spela upp den i VLC och där kolla vilken codec (komprimeringsresurs på svenska, tydligen) som används.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-26 20:51

Om man laddar ned pluginen DivX 5, 3ivx och AC3-codec kan man spela upp det mesta i QuickTime.

(sök på Google eller MacUpdate för att hitta dem).

Annars funkar det mesta direkt i VLC eller MPlayerOSX - det är dock ganska sega och buggiga program enl mig.

• Oregistrerad
  • 2005-03-27 03:12
Ursprungligen av Rajje:

Annars funkar det mesta direkt i VLC eller MPlayerOSX - det är dock ganska sega och buggiga program enl mig.

Måste bara säga att för mig fungerar VLC klockrent tycker absolut inte det är segt och buggigt om man jämför med QT. Att öppna en film i QT dröjer jätte länge (flera sekunder längre än VLC) om man jämför.

1
Bevaka tråden