- CH64
- Medlem ●
- 2005-03-27 07:47
Hej allihop! Jag har smugit runt här i forumet ett tag nu, både inför beställningen av min PowerBook och för att stilla min abstinens under leveranstiden. Men nu börjar rutan som påminner mig om att jag inte har skrivit något irritera mig, så jag får väl ta och presentera mig.
Claes heter jag, bor i Gamlestan i Göteborg och jobbar som (bland annat) sysadmin på ett företag i elektronikbranschen. Där är det mycket Solaris, Linux och FreeBSD som gäller. Förutom datorerna jobbar jag med beredning av produktionsunderlag och skapar testprogram i vårt CAM-system.
Unix är det som gäller även privat, mina arbetsstationer kör FreeBSD/i386 och Solaris/sparc64. OpenBSD är en annan favorit, och jag har en gammal Alpha som tuffar på som server med OpenBSD. Så jag har inte switchat från den mörkaste sidan, i alla fall.
Jag är som topicen säger nybliven ägare till en PowerBook 12" 1.5 SuperDrive med 768MB RAM. Det är min första Mac någonsin, och jag har inte ens haft särskilt mycket kontakt med dem innan, undantaget en polares iBook som jag känt på någon gång. Men hur kommer det sig då att det blev en Mac? Jag ville ha en trevlig, icke x86, laptop och jag hade helt enkelt inte råd med en Tadpole ;). Nä, ärligt talat så var jag ute efter en bärbar som verkligen är bärbar och inte släpbar, men samtidigt användbar och med riktigt bra batteritid. Dessutom får jag väl erkänna att jag föll direkt för aluminium-looken och den allmänt snygga designen. Lite prylbög är man ju, trots allt ;).