Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage ifrån IT-Show Singapore 2005

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har besökt IT-Show 2005 i Singapore som hade en del roliga nyheter

Det roligaste med denna mässa är att allmänheten betalar inget inträde samt möjligheten att faktiskt köpa produkterna direkt i montern. Det gör att en mängd småföretag tar med sina ovanliga produkter och kränger direkt i mässhallen som mer påminner om en stor trång marknad.

Vi har klämt på Nintendo DS, Canon EOS 350D, en ny liten Sony Vaio och mycker mer. Kolla in reportaget och kommentarerna!

Här kan man även köpa minnen direkt ifrån tillverkarna, vad sägs om 465kr för 1GB Compact Flash eller 1.050kr för 1GB RAM till en Power Macintosh G5?

IT-Show Singapore 2005 reportaget

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=896

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-11 14:38

Vill åka! Vill köpa!

Mmmm!! Finns det någon som kan agera bud för mig? Lite nyfiken på Canon 350D. Hur känns den i förhållande till 20D? Den förstnämnda ser plastig ut!

Kul bilder, vore kul att knata på någon sådan mässa någon gång - inte att man åker till Asien bara för en mässa tyvärr

Jag ska inte gnälla, men jag hade gärna sett lite större thumbnails - givetvis ska man klicka på dem men hade de varit större så hade man kunnat se lite bättre, kanske 50% större eller så. Men det är bara en tanke.

Ursprungligen av benjaminlarsson:

Kul bilder, vore kul att knata på någon sådan mässa någon gång - inte att man åker till Asien bara för en mässa tyvärr

Jag ska inte gnälla, men jag hade gärna sett lite större thumbnails - givetvis ska man klicka på dem men hade de varit större så hade man kunnat se lite bättre, kanske 50% större eller så. Men det är bara en tanke.

Om du ska se en fet mässa och få en massa nya affärsidéer ska du åka till Computex i Taiwan som går 31:a Maj - 3:e Juni. Där är det b.i.l.l.i.g.t. och du kommer hitta grejer som börjar säljas i Sverige om 3-18 månader.

Bra med feedback angående bilderna också: det är svårt att avgöra vad som är optimalt. Oftast kör jag 3x10 bilder (kolumner x rader) vilket ger 30 bilder per sida i cirka 225 bredd. Nu körde jag 4x13 för att få med alla 51 bilder på en sida men då var jag tvungen att gå ner till cirka 170 bredd på bilderna.

Om jag kör 3-spalt kan jag inte ha så många bilder på en sida eftersom den blir jättelång då, hela tiden en avvägning

Ursprungligen av Björnström:

Bra med feedback angående bilderna också: det är svårt att avgöra vad som är optimalt. Oftast kör jag 3x10 bilder (kolumner x rader) vilket ger 30 bilder per sida i cirka 225 bredd. Nu körde jag 4x13 för att få med alla 51 bilder på en sida men då var jag tvungen att gå ner till cirka 170 bredd på bilderna.

Om jag kör 3-spalt kan jag inte ha så många bilder på en sida eftersom den blir jättelång då, hela tiden en avvägning

Okey! Jag föredrar 3 bilder i rad, men smaken är som baken. En tanke om man kunde göra det via automatik hade varit att kört bildspel med samma text under. Alltså en mer "guide"-stil. Men missförstå inte, jag tycker det är bra nu - men allt kan göras bättre.

  • Medlem
  • 2005-03-14 11:20
Ursprungligen av Björnström:

Bra med feedback angående bilderna också

Jag skulle gärna se att bildtexterna fanns så att man kunde läsa dem även när man har den stora bilden uppe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-17 12:17
Ursprungligen av Björnström:

Om du ska se en fet mässa och få en massa nya affärsidéer ska du åka till Computex i Taiwan som går 31:a Maj - 3:e Juni. Där är det b.i.l.l.i.g.t. och du kommer hitta grejer som börjar säljas i Sverige om 3-18 månader.

Fett! Är den öppen för allmänheten? Jag ska bo i Taiwan nästa vår Jag lär väl iofs ha svårt att hålla mig till Maj vad gäller roliga inköp. Fast det lär väl vara ganska billigt även när det inte är mässa?

Vad heter den där telefonen, och är det AU-KDDI, Vodafone eller Docomo som kommer att lägga nävarna på den i Japan? Hoppas det blir AU, för då kan man ju klira studentrabatt...

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-11 19:50
Ursprungligen av Redaktionen:

Här kan man även köpa minnen direkt ifrån tillverkarna, vad sägs om 465kr för 1GB Compact Flash eller 1.050kr för 1GB RAM till en Power Macintosh G5?

Har du räknat in svensk moms (som man egentligen måste betala när man för in dom i sverige) i dom där priserna. Om du inte har du inte gjort det så är det inte så värst huggans billigt. Priskrig tar 460 + moms för en 1 GB Kingston CompactFlash.

Jag tycker att det var bra storlek på bilderna från mässan.

Jag tycker bildindelningen är bra, man får en bra överblick trots att jag oftast använder min inbyggda 12" på 99mac. Jag kan enkelt titta närmare på enskilda bilder som intresserar.

Saknar pilar att hoppa till nästa bild utan behöva välja och klicka rätt bland numren.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 10:23

Attans att jag missade IT-show nu när jag ändå bor i Singapore, verkar har varit roligt att pilla på alla nya prylar.

Martin vad tyckte du om 350D? Hur var den att hålla i?

//Erik

Ursprungligen av ergu:

Attans att jag missade IT-show nu när jag ändå bor i Singapore, verkar har varit roligt att pilla på alla nya prylar.

Martin vad tyckte du om 350D? Hur var den att hålla i?

//Erik

Jag är nog fel person att fråga egentligen - jag vill ju att den ska vara lite tung och rejäl som en gammal EOS-1D

Den var väl fin, ingen proffskamera bara.

Kul reportage. Några synpunkter:

• Holy Cow! Toshibas mobiltelefon var fantastisk. Och SD-kort tar den också. Alldeles för bra för Sverige...

• Sonys NW-HD3 har en hårddisk på 20 GB. Vet inte om den krigar med iPod Mini, riktigt. Mera vanliga iPod.

• Seagates HD-puck var ball. Undrar hur stötkänslig en sån är.

• iOmega var länge sedan man såg. Stackare.

Ursprungligen av Tiny Turtle:

Kul reportage. Några synpunkter:

• Holy Cow! Toshibas mobiltelefon var fantastisk. Och SD-kort tar den också. Alldeles för bra för Sverige...

Instämmer! Nu blev jag köpa-sugen!

1
Bevaka tråden