Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacHack: 100 saker som behöver fixas i OS X

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ftp://ftp.relium.com/Top100.xls

En lista med 100 saker som utvecklarna på årets Machack vill ha fixade. Helst igår. Senast imorgon.

• Medlem
  • International user
  • 2001-06-26 10:13

Excel? Skulle någon kunna konvertera det till något annat format? Jag kör inte office...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-06-26 11:18

Som html sida...

Vassego!

/glemme

O man kan ju inte annat än hålla med gossarna som dragit ihop o bidragit till den där listan.

En ganska bra lista på de saker man stör sig på...

10.1 .. är det verkligen lösningen till allt.. 10.0.4 är vi uppe i nu och hela den där listan är fortfarande kvar.. som just en lista på önskemål.

Ska printa ut den o stryka ev rader då uppdateringarna kommer, frågan är när hela listan är struken. 2003?

Excel, lite roligt

Naturligtis kommer inte 10.1 eller 10.2 fixa allt vi efterfrågar. Det är en process som kommer ta lång tid. En lista med saker som behöver fixas och förbättras kommer alltid att finnas...

Det var bra att Apple fanns på plats under MacHack också, de antecknade synpunkter på OS X och svarade på frågor.

Väldigt roligt att se att Apple nuförtiden lyssnar på sina kunder, mer och mer.

[ 26 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: m@cen ]

• Oregistrerad
  • 2001-06-26 22:50

Inlägg 30 "hire Tog back".....
Har han inget jobb eller *läses med ironi*
Jag är hjärtligt trött på Raskin & Togs gnällande, om dom fick bestämma så skulle macos x se ut som system 7 :rolleyes:

Semester rules!!!

• Oregistrerad
  • 2001-06-26 22:55

ahhaaa, måste säga att det finns hopp. Ser att det inte bara är mac relaterade önskemål. Make no misstake jag är en utpraglad mac användare men ska man göra nåt så ska det göras ordentligt och vårat *nix ska inte va sämre än andra det ska regera! Därför är det roligt å se att även (om än få) *nix önskemål finns.

On Vacation

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-06-26 23:53

Spring-loaded folders
Hmm verkar vara det som de flesta vill ha tillbaka, right? (om jag nu inte minns helt fel så funktionen som gör att man kan hoovra en fil/över tex HD och navigera ned i HD med filen) Hajjar inte varför alla tycker att detta är årets förlust. Enligt mig är det både kräver utrymme och tar för lång tid. Fixa in Popupfolder eller finderpop i systemet. Vet att popupfolder har funktionen och tror att finderpop har en.

MacMicke, haller med dig. Tog ar riktigt jobbig, det enda han gor ar klagar.

Spring-loaded folders ar underbart, det bara maste atervanda till Mac OS [X].

• Oregistrerad
  • 2001-06-27 11:15

Otroligt men sant, springloaded folders är verkligen en saknad funktion. Hur många gånger har jag inte suttit där med en fil ovanför en folder och väntat på att nåt ska hända...Men ack nej. Optimerat system, DVD (jag har inte köpt nån DVD till TVn så jag använder faktiskt min dator) och springloaded folders. Det är vad jag kommer att vara nöjd med. Allt annat blir "räksallad" (glemmes uttryck)

enligt macosrumors så kommer 10.1 att vara lika snabb el snabbare än OS9..

Dock inte på alla datorer, men ändå.

Hoppas på prestanda ökning kan man ju iaf fortsätta... inte länge kvar nu tills 10.1 borde komma.

Enligt macosrumors skulle vi haft 100 PCI platser forra aret och 2 GHz...............

• Oregistrerad
  • 2001-06-27 16:02

Nåja, visst spekuleras det hej vilt på MOSR. Men om man både läser mellan raderna och använder sig av det berömda saltet så nog har det funnits några enstaka guldkorn där genom åren.
Den artikeln som Jürgen hänvisar till är ju dessutom lite av vad som "borde" ske. För visst måste OS X vara minst lika duktigt som OS 9 snart....

(Jag tillhör dem som gillar rykten och vilda spekulationer.)

Mmmm.. rykten är kul, dock är det mindre kul varje gång ett rykte inte går i uppfyllelse

Men jag anser iaf att OS X MÅSTE bli snabbt.. o det snarast..

Jag tycker det är pinsamt att Apple som jobbat i flera år med en efterföljare till deras Mac OS inte lyckas skeppa en produkt som är användbar (för gemene man, sen att jag kör den enbart är ju en annan sak).

Så slö o så dåligt med stöd för ett o annat är märkligt.

Visst det är på g etc men det är konstigt tycker jag.

Citat:

Skapades ursprungligen av: m@cen:
ftp://ftp.relium.com/Top100.xls

En lista med 100 saker som utvecklarna på årets Machack vill ha fixade. Helst igår. Senast imorgon.

Mycket av det där kan jag leva med. Jag tycker OSX fungerar extremt bra med tanke på vilket bygge det är och hur länge det varit ute på marknaden. Nu är det 3 veckor sedan jag bootade i 9:an...

Mina tre önskemål:
- Att mitt Compact flash (som jag dagligen använder i min IXUS) ska kunna läsas.
- Att jag åter ska kunna använda mitt Nokia Cardphone.
- Att jag ska kunna synka min m505. Det börjar kännas lite svettigt att inte ha backup...

Jag fullkomligt alskar rykten och vilda spekulationer, men lever inte under en sten och har dessutom tillgang till andra hemsidor an MOSR...

Va gör du inte? Du som bor i NY.. 8-)

• Oregistrerad
  • 2001-07-01 14:20
Citat:

Jag fullkomligt alskar rykten och vilda spekulationer, men lever inte under en sten och har dessutom tillgang till andra hemsidor an MOSR... 

LOL
Ja om man bara lästa mosr då låg man nog risigt till...

• Medlem
  • 2003-07-12 07:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
O man kan ju inte annat än hålla med gossarna som dragit ihop o bidragit till den där listan.

En ganska bra lista på de saker man stör sig på...

10.1 .. är det verkligen lösningen till allt.. 10.0.4 är vi uppe i nu och hela den där listan är fortfarande kvar.. som just en lista på önskemål.

Ska printa ut den o stryka ev rader då uppdateringarna kommer, frågan är när hela listan är struken. 2003?

Så... nu är det 2003... Är hela listan struken än?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-02 15:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Så... nu är det 2003... Är hela listan struken än?

Finns en del kvar. Titta här.

1
Bevaka tråden