Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes omslag med BRA kvalitet?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-28 22:07

Hej vänner,

Här kommer en liten undran om hur man lättast skaffar omslag, med BRA kvalitet, till sina iTunes-album? Jag har kört Sofa, FetchArt och några till, och visst, det funkar schysst. Men, handen på hjärtat, inte är det väl någon vidare kvalitet på bilderna de programen hittar. Söker man manuellt så hittar man ju alltid omslag med bra kvalla... Finns det inget program som letar någonstans där det både finns kvalitet och kvantitet? Man vill ju gärna slippa sitta och manuellt lägga in albumart till sina 10000 iTunes-låtar.

Hej hej,
Jollygods

Ursprungligen av Jollygods:

Hej vänner,

Här kommer en liten undran om hur man lättast skaffar omslag, med BRA kvalitet, till sina iTunes-album? Jag har kört Sofa, FetchArt och några till, och visst, det funkar schysst. Men, handen på hjärtat, inte är det väl någon vidare kvalitet på bilderna de programen hittar. Söker man manuellt så hittar man ju alltid omslag med bra kvalla... Finns det inget program som letar någonstans där det både finns kvalitet och kvantitet? Man vill ju gärna slippa sitta och manuellt lägga in albumart till sina 10000 iTunes-låtar.

Hej hej,
Jollygods

Du får ju inte piratkopiera juh!
Man måste rippa sina egna skivor, ta ut omslaget och scanna och lägga in i iTunes.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-28 22:58
Ursprungligen av Nurell:

Du får ju inte piratkopiera juh!

Det får han visst.

Ursprungligen av tjogin:

Det får han visst.

Ja det är klart att han får.
Jag har inga synpunkter på det mer än att det bara är ren dynga som han tankar ner. Precis som ni alla andra gör - bara ren skit som ni slaskar ner på era hårddiskar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-29 16:04
Ursprungligen av Nurell:

Ja det är klart att han får.
Jag har inga synpunkter på det mer än att det bara är ren dynga som han tankar ner. Precis som ni alla andra gör - bara ren skit som ni slaskar ner på era hårddiskar.

Köpte du din kristallkula på Clas Ohlsson eller?

Amazon.com har bra omslagsbilder som duger till iTunes. De flesta är 300x300 pixlar.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-28 23:48
Ursprungligen av Andersson:

Amazon.com har bra omslagsbilder som duger till iTunes. De flesta är 300x300 pixlar.

OT: jävligt bra skiva, fast "slaugther of the soul" e bättre!

Ursprungligen av h0ax:

OT: jävligt bra skiva, fast "slaugther of the soul" e bättre!

Javisst!

  • Medlem
  • 2005-03-29 15:56

Hur tar jag bort ett omslag ? skulle vilja byta ut en bild mot en med bättre kvalitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-29 17:37
Ursprungligen av JKA:

Hur tar jag bort ett omslag ? skulle vilja byta ut en bild mot en med bättre kvalitet.

Dra den till papperskorgen ...

(Man kan också markera filen, trycka cmd-I, gå till BIldmaterial och trycka på Ta bort)

  • Medlem
  • 2005-03-29 18:01

Fungerar inte !? jag kan inte dra bilden till papperskorgen eller markera den, har installerat ett pgm som heter "JewelCase" kan det vara orsaken.

  • Medlem
  • 2005-03-28 23:14

Dock så blir itunes klart segt om man har stora omslagsbilder har jag märkt (om man visar bilderna ill säga). Dom stora fina omslagsbilderna jag har är på mellan 600*600 och 800*800. 300*300 är nog egentligen ganska lagom kompromiss, om man inte kör ett program med egen databas förstås, typ Sofa eller liknande.
Någon som vet var iTunes sparar bilderna?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-03-28 23:50
Ursprungligen av 0la:

Någon som vet var iTunes sparar bilderna?

Det känns som att de bakas in i musikfilerna på något sätt. I vilket fall blir de betydligt större när man lägger till omslagen (kolla själv på storleken som visas längst ner i iTunes före och efter).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-29 00:03
Ursprungligen av gurne:

Det känns som att de bakas in i musikfilerna på något sätt. I vilket fall blir de betydligt större när man lägger till omslagen (kolla själv på storleken som visas längst ner i iTunes före och efter).

Ja, de läggs med i varje fil, tillsammans med resten av ID3-taggarna.

Därför är det smartast att endast ha lågupplösta bilder, som de från Amazon, i ljudfilerna och sedan ha högupplösta versioner i vanliga bildfiler för sig, om man nu vill ha högupplöst.

1
Bevaka tråden