Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bredband som kopplar ifrån.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu haft min Power Mac i en vecka och allt fungerar bra, är mycket nöjd. Jag har dock ett litet problem. Min bredbandsuppkoppling, kopplar emellanåt ifrån och samtidigt brukar datorn låsa sig. Ibland tvingas jag att stänga av via knappen på datorn.
Jag kör med bredbandsbolaget, inget modem utan direkt in på nätverkskortet. På min PC har jag aldrig haft liknande problem. Vad kan det vara för fel, någon inställning jag har missat?

/Marcus

• Oregistrerad
  • 2005-03-29 21:55

Är det en ny dator? Min första G5'a (drygt ett år sedan) gick inte att starta ibland.
Drog jag ur ethernet kabeln så funkade det. Dom fick byta ut moderkortet.

mvh
Lennart

Ja, datorn är ny. Har dock inga problem med att starta den. Problemet inträffar oftast efter att datorn varit igång ett par timmar. Uhh hoppas verkligen inte jag ska behöva lämna in den.

/Marcus

Vill meddela att mitt problem tycks ha försvunnit efter att jag stängt av funktionen ”sätt hårddisken i vila” samt ändrat så att processorhastigheten alltid är den högsta. Uppkopplingen har inte ”hoppat ur” sedan dess och datorn har inte hängt dig. Bra tycker jag

/Marcus

1
Bevaka tråden