Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare med mailproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-31 21:45

När man äntligen fick råd att köpa en bärbar dator så passade man samtidigt på att köpa en Mac. Jag har inte helt lämnat PC-världen, men jag använder nog min iBook mer än jag använder min stationära PC. Ett program som följde med har dock orsakat mig en del huvudbry. Nämligen Mail. Jag vill kunna använda det med flera mejlkonton, men kunna separera kontona. Nu har jag två konton som jag använder Mail för att kolla (ett via POP och ett via IMAP om det spelar någon roll). Men mejlen till båda kontona ligger tillsammans i inkorgen. Hur gör jag för att visa de separat som i t.ex. thunderbird eller netscape mail? Man har ju förlorat vitsen med flera mejlkonton om ändå allt hamnar i samma låda.

/Jonas

• Oregistrerad
  • 2005-03-31 21:48

Finns det inte två konton i inkorgen?
(Typ klicka på triangeln framför 'Inkorg')

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-31 22:03

Att det var så enkelt... Jag har levt i PC-världen för länge. Tack!

/Jonas

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-31 22:26

Jo det håller jag med om. OSX är väldigt lättbegripligt. Hade inte använt det tidigare (men dock lite lite äldre operativsystem), men anser mig nu behärska det rätt bra. Det jag saknar är dock en bra bruksanvisning. De som följer med är inte mycket att hänga i julgranen. Visst, det finns på datorn, men jag föredrar att läsa det på papper.

Men om det finns någon bra nybörjarguide till OS X på nätet får ni gärna tipsa om den.

/Jonas

• Medlem
  • Danderyd
  • 2005-04-06 22:19

Om man har flera konton, kan man då på något sätt ställa in vilket som är "default" när man ska skicka mail? Jag har ett antal konton inställda i mail men den verkar välja konto slumpmässigt när jag ska skicka mail och det är inte alltid jag kommer ihåg att kontrollera vilket konto den valt. Det borde väl finnas någon funktion där jag kan välja ett standardvärde?

1
Bevaka tråden