Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är jag ensam om leveransproblem på fotoböcker via iPhoto?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-31 23:04

Undrar ifall jag är den enda som har stött på patrull när det gäller leverans av bok beställd via iPhoto.
Beställde en 50 sidig bok med hårda pärmar den 29 januari. Fick besked om att den skickats den 7 februari.
Väntade, väntade, väntade......
Den 7 mars skickade jag ett mail där jag efterlyste boken - fick till svar att den antagligen försvunnit i posten och att det skulle tillverkas en ny bok. Denna skickades den 8 mars enligt bekräftelse via mail.
Väntade, väntade, väntade, väntade, väntade och väntade lite till......
Den 29 mars skickar jag ytterliggare ett mail där jag efterlyser den omskickade boken som fortfarande inte kommit fram. Får ett svar idag där man informerar om att man inte kommer att göra några fler försök utan istället kommer att betala tillbaka pengarna. Jag är dock välkommen att göra en ny beställning till en annan leveransadress - tack så himla mycket!
Det känns ju lagom kul med tanke på att jag spenderade ganska mycket tid på att få ihop beställningen.

Har någon upplevt detsamma?

Hur skickas försändelsen, skriker den ut att den kommer från Apple och gärna vill bli stulen av någon klåfingrig brevbärare? (den är adresserad till ett företag men det kan väl inte spela någon roll)

Vem har rekord i väntetid på leverans?

Det låter ju inte klokt det du råkat ut för. Jag har läst historier om hur folk får tomma paket med PSP, men att sno någons fotoalbum...?

Jag beställde en 34-sidig bok den 1 mars och fick besked om att den var tryckt den 4 mars. Den landade till slut i min hand den 10 mars efter att jag hämtat ut den från mitt postutlämningställe.

• Medlem
  • 2005-04-01 16:36

Kan inte låta bli att flina åt tanken att någon stulit en bok som innehåller hundratals bilder på poliser, boken var tänkt till en kompis och skildrar hennes examen från polishögskolan.

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-01 16:46

Tack för den här tråden! Jag visste inte ens om att man kunde beställa fotoböcker från iPhoto. Nu när jag tittade på Apples hemsida och läste om det så verkar det ju riktigt trevligt och hyggligt billigt.

Blir resultatet lika snyggt i vekligheten som det ser ut att bli på webben?

• Medlem
  • 2005-04-01 16:55

Det skulle jag också vilja veta!

matseng och Siiri: kolla i tråden vars inlägg jag länkade ovan, där har ni bu och bä om kvalitén på fotoböckerna från flera som beställt.

1
Bevaka tråden