Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan man använda AVerMedia TVBox9 med PM G5

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-02 11:35

Jag undrar ifall jag kan koppla ihop min dual PMG5 med cinema display 20" med tv-kortet AVerMedia TVBox9. Den är en extern tv kort och enligt hemsidan:
http://www.avermedia.com/cgi-bin/products_tvtunerbox_avertvbox9.asp inte kräver någon specifik OS, och kopplas direkt till skärmen via VGA, på inwarehouse står dock följande:
OBS!
Kräver analog VGA-ingång (D-Sub eller DVI-I med adapter) för anslutning av bildenhet. Bildskärmar med enbart DVI-D ingång är ej kompatibla.

Cinema display har ju DVI-D men den går ju omvandla till VGA som jag har förståt det, vad tror ni? jag vill helst undvika Elgato-produkter för att de kostar dubbelt så mycket och Avermedia ger bättre upplösning och picture in picture och har linje dublerare och en rad andra funktioner .

Senast redigerat 2005-04-02 12:13
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-02 12:45

Nej, det går inte. Du kan inte omvandla VGA till DVI-D.

Hade TV-boxen haft DVI-I så hade du kunnat välja att koppla in en DVI- eller VGA-skärm.

Men tvärtom går inte.

Jag föreslår att du tittar på Miglias Alchemy-kort istället. Det finns en variant som passar i PM G5.

1
Bevaka tråden