Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leta upp alla filer med en viss id3 tag!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 19:32

Hejsan

Jag undrar om det finns något program som kan läsa id3 taggarna på en specifik mapp. En hel disk för den delen oxå!
Säg att jag vill söka upp all hipp hopp i en specifik mapp på disken. Då söker den bara där man angivit sökvägen och helst så skall man få upp all musik i en lista med artist, sökväg å titel samt kunna flytta de mappar man vill direkt ur programmet genom drag and drop.
Gjorde en liten förklaring om hur det programmet ev skulle se ut. Och att folk skulle fatta efter min värdelösa beskrivning

//t

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-04 19:49

om du väntar några veckor så borde du kunna fixa det med spotlight-teknik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-01 12:02
Ursprungligen av pijon:

om du väntar några veckor så borde du kunna fixa det med spotlight-teknik

Fast nu så kom ju spotlight och man kan inte söka på id3 tagar. Inte det jag hittar iallefall.
Sen är det svårt att flytta runt saker i Spotlight.

//t

• Oregistrerad
  • 2005-09-01 14:46

Du kan göra en smart folder där du har ett kriteria att "Musical Genre" ska vara "Hip Hop".
"Musical Genre" kan du söka på genom att trycka på "Other".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 11:27

hejsan...

Jo nu har jag hittat allt och hur man gör.
Fast jag har själv insett för mig själv att jag har för mycket musik. Så tex i genre har jag 25 olika Hip hop och så är den med det mesta.

Sen verkar det som om att många saker har flerar Grene i sin id3 tag.
Då om jag markerar alla hip hop i en smart folder och flyttar till en nyskapad mapp som heter just hip hop.
Sen går jag ner och ska flyttat över alla som heter HIPHOP då ser jag att många utav filerna redan ligger där och är allså flyttade.

Då blir jag konfundersam och orkar inte hålla på. Med rädsla att flytta över dubbletter och kanske missa spår sedan i slutänden!

Det bästa vore ju om man kunde kategorisera allt i iTunes mappen. Att man väljer iTunes att ordna mappar enligt Grene! likaså hade det vart mysigt att om man kunde radera spår genom iTunes när man har anget iTunes huvud mapp på en extern disk.

//t

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 21:22

Om du har allt i iTunes kan du väl glömma alla mappar och köra med "Bläddra" direkt i iTunes?

1
Bevaka tråden