Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Menyerna i övre högra hörnet försvann

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-06 09:32

hej, undrar om någon aning om vad detta kan vara!
Alla menyerna (airport, klocka, ljud mm) uppe i högra hörnet av skärmen försvann efter
en crash härom dagen, och vill inte komma tillbaka!!! Jag har tömt cache, slängt prefs som jag tror
är delaktiga, men menyerna vill inte komma tillbaka. Någon som kan tänkas veta utan att behöva installera om systemet. Har också börjag få Kernel Panics ganska ofta, nyligen, utan att ha satt in någon hårdvara på över 1 år, och vet inte vad detta kan vara heller.....

+ att mail.app har slutat fungera!!!

någon??

10.3.8 på en Ibook, G3 600mhz som jag mest surfar på, men vill gärna ha tillbaka klockan mm

xmx

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-04-06 22:21

Min meny tappade också pryttlar, men det rättade till sig då jag loggade in på annat användarkonto.
Universalsvar brukar annars heta "reparera behörighet".

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-07 11:20

ja, du har rätt, men jag har redan gjort det, och det hjälpte inte!
inte heller om jag skappar ett nytt konto så finns menyerna i övre högra!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-07 11:29

Jag skulle nog formatera och installera om om jag var du.

Ursprungligen av rhesus:

Jag skulle nog formatera och installera om om jag var du.

Testa nytt användarbibliotek först. (Fulvarianten av att skapa en ny användare)

Döp om ditt gamla användarbibliotek till typ "Library1" och sedan starta om datorn.
Då kommer alla inställningar vara tillbaka från scratch så du kommer att få säga till Airport inställningen att "visa status i menyn" osv.

Kopiera över Mail-mappen och Safari-mappen samt eventuella prefs som du verkligen inte kan vara utan (helst så få som möjligt) från "Library1" till den nyskapade "Library"mappen.

Sen ska det förhoppningsvis fungera. Väldigt sällan man behöver ta till drastiska återgärder som ominstallation. det är mer om hela systembiblioteket är kasst.

1
Bevaka tråden