Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya datorn vill inte acceptera gamla hård disken, HJÄLP!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-05 22:47

Jag har klonat min gamla hårddisk med X 10.3.8 och stoppat in den i min nya dator. När jag kör igång datorn så får jag en blinkande mapp!! Varför?? Vad gör jag för fel??

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-05 23:14

Varför har du klonat den?
Du behövde ju bara flytta över den som den var.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-05 23:27
Ursprungligen av Macus:

Varför har du klonat den?
Du behövde ju bara flytta över den som den var.

Jag har skaffat en ny hårddisk (Seagate 120GB) eftersom jag inte var nöjd med min gamla hårddisk WD80GB.

Ursprungligen av BoP:

Jag har klonat min gamla hårddisk med X 10.3.8 och stoppat in den i min nya dator. När jag kör igång datorn så får jag en blinkande mapp!! Varför?? Vad gör jag för fel??

Du skulle ha satt igång den nya datorn och installerat systemet. När det är klart frågar nya Macen om du vill flytta data från din gamla. Javisst säger du. I med en FW-sladd sen tankas alla gamla data, nätverksinställningar och hela baletten över till den nya.
Lätt som en plätt.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-05 23:36

Installera den nya disken och lägg in Mac OS X på den.

Sedan installerar du den gamla disken som slave-disk ovanpå den gamla.
Kom ihåg att flytta jumpern på disken som gör om den till slave, om den inte är satt som cable select. För då behöver du inte ändra något.

Sedan har du båda diskarna tillgängliga i datorn och kan kopiera fritt emellan dem.

Exakt så ska det gå till, jag läste slarvigt och trodde först att det handlade om en ny dator.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-06 10:28
Ursprungligen av Nurell:

Exakt så ska det gå till, jag läste slarvigt och trodde först att det handlade om en ny dator.

Det var nog snarare jag som uttryckte mig luddigt

Det är iofs en ny dator för mig, men begagnad, en G4 DA.

1
Bevaka tråden