Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort med fler bildskärmskontakter?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har en liten nybörjarfråga.
Jag har en G5 med Geforce FX 5200. Jag ser väldigt mycket på film och har då köpt, DVI till TV/Video adapter. När jag ser på film kopplar jag ut bildskärmkontakten och sätter i Dvi till TV adaptern.
Det är detta som är mitt problem. Jag vill inte hålla på och skruva in och ut adapterna och slita på kortet och bildskärmssladdens kontakt. Finns det något grafikkort där jag kan ha bildskärm och s-video inkopplat samtidigt ? Så att jag när jag vill se på film slipper att byta kontakt.
Hittade ett grafikkort på nätet som hette ATI Radeon 9200 128MB PCI kan det kortet vara något för mig???
Tacksam för svar, är inte så lätt när man är nybörjare och min G5 var det första datorn jag någonsin köpt och ägt

Ps Finns massa bra information här på forumet, men kan ibland vara svårt att fatta i början.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-05 21:14

Om du vill slå till på ett mycket bättre kort så skulle jag välja ATI Radeon 9800 Pro 128MB, det har 1*DVI, 1*VGA & 1*TV-out.

Kortet är till för Powermac G4 med 4X AGP, men passar lika bra i en G5a.

Det finns ett 9800 kort för G5 också men det saknar då tv-out.

Det är ingen prestanda skillnad mellan korten trots 4X AGP!

Kortet har dock en fläkt som låter lite, går lätt att byta mot tyst zalman.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-05 21:20

Enklast är kanske att köpa en ADC till DVI adapter & sätta adaptern du redan har i denna (borde funka).

Ursprungligen av hugg:

Enklast är kanske att köpa en ADC till DVI adapter & sätta adaptern du redan har i denna (borde funka).

Tack
Ska prova denna ADC till DVI iden först, funkar inte det ska jag prova grafikkortet du rekomenderade.

1
Bevaka tråden