Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga ljud på filmer tagna med digitalkamera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte mig en Sony Cyber-Shot DSC-P150 för inte så länge sedan som jag är väldigt nöjd med. Perfekt för en casual shooter. Nu när jag var i Italien på semester så tog jag lite filmer med den som jag tänkte importera och använda i iDVD. Det funkar inte, utan de måste först konverteras till DV-ström eller MPEG4.

Inga problem för det kan man fixa med QuickTime, men tyvärr kommer inte ljudet med. QuickTime vill inte exportera ljudspåret så jag får massa stumfilmer istället. DivX-decodern säger att det inte finns något ljudspår, vilket förstås inte är fallet eftersom jag kan höra det vid uppspelning - även i QuickTime.

iMove HD vill inte heller käka mina ljudspår. Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 16:35

Om du har QT Pro så kan så gå till Arikv -> Exportera och sedan välja att endast exportera ljud till en AIFF-fil. Då kommer ljudet med i den. Sedan kan du importera ljudfilen i iMovie och försöka passa in en så att den ligger i synk med bilden.

Ursprungligen av Rajje:

Om du har QT Pro så kan så gå till Arikv -> Exportera och sedan välja att endast exportera ljud till en AIFF-fil. Då kommer ljudet med i den. Sedan kan du importera ljudfilen i iMovie och försöka passa in en så att den ligger i synk med bilden.

Det vill sig inte. Alternativet finns inte där.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-08 18:24
Ursprungligen av Lundmark:

Det vill sig inte. Alternativet finns inte där.

Programmet du ska använda heter MPEG Streamclip är freeware, sök på Versiontracker eller här på 99mac efter länk!

1
Bevaka tråden