Jag har en PB15 Alu inköpt i våras med 512 mb minne (2x256). Nu tyckte jag hårddisken rasslade väldigt mycket för ganska få program öppna, så jag kollade i Aktivitetsvisaren och såg att datorn trodde att jag bara hade 256 mb!! Öppnade systeminformation och där stod det att Lower Slot var tom medan Upper hade 256 mb.
Jag öppnade minnesfacket och kontrollerade att jag verkligen hade 2 moduler. Vet inte hur länge det har vart såhär, om det hänger samman med ngn systemuppdatering eller inte.
Jag ringde AppleSupport (var modfälld redan innan) och de sa att de var tvungna att öppna ett ärende och att jag var tvungen att pröjsa 465 kr i förväg som jag skulle få tillbaka om det var ett hårdvarufel!! Inte en chans sa jag, detta är garanti och det är inte min grej att ligga ute med pengar. (Hur kan det ngnsin vara ett mjukvarufel? Word?? ) Dessutom VET jag att man får tillbaka pengar från Irland och får betala 200 kr i ngn sorts avgift för att få ut pengarna!! Så jag tänkte konka den till Lan-master.
Är det någon som har vart med om samma problem att datorn helt plötsligt igonerar en minnesmodul? Jag har inte rört dem sen jag fick datorn!!