Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: OMF-filer mellan Avid till FCP

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För er som har jobbat med Avids OMF-filer och vill importera till FCP eller exportera från FCP så hittade jag plugin för detta - men smakar det så kostar det också - 495 dollar! Ta en titt på detta - förutsätter att det lika gärna hade kunnat vara OMF på en Windowsburk. Avids OMF-standar hade kunnat vara mer öppen och gjort programeringen från 3:e partstillverkare något enklare.

http://www.automaticduck.com/products/pro_import_fcp/index.php

http://www.automaticduck.com/products/pro_export_fcp/index.php

Hypotetiskt resonemang ( stickspår ) från min sida:

Lacie har något som man döpt till "Lacie Ethernet Disk mini" och som är en disk som man kopplar in på sitt lokala nätverk. På det sättet kan man säkerligen nå den från både Mac och PC. Man borde t.ex kunna lagra dv-media och OMF-filer från en windosdator på denna disk och samtidigt jobba med FinalCut och samma projekt från den disken. Rätta mig om jag tänker fel men är inte moderna nätverkskort ( 1.000MBit/s ) snabbare än både FW400/800 och USB2 ?

En Lacie 400GB-ethernetdisk kostar hos Dustin 4.595 kronor inkl. moms. Dustin skriver:

Lacie Ethernet Disk mini
LAN & USB 2.0 ansluten disk för att dela filer direkt på nätverket utan dator

Perfekt för hem och företag som vill kunna komma åt filer direkt på nätverket utan att behöva ha en värddator påslagen. Anslut bara direkt till nätverket på t.ex. en switch eller router och du kan omedelbart komma åt filerna på disken. Den kan dessutom anslutas direkt till USB 2.0 porten som en vanlig extern hårddisk. Via den webb-baserade administrator-mjukvaran kan du enkelt sätta rättigheter m.m. för respektive användare.

- Robust d2 aluminiumskal
- Dela filer direkt på nätverket
- Ansluts via RJ45/LAN eller direkt som USB 2.0
- Mycket enkel att installera
- Kompatibel med Windows, MAC & Linux

Har lacie-disken Gigabit Ethernet då? Annars var det en mycket intressant tanke!

J.

EDIT: Disken har bara 100Mbit/s...

1
Bevaka tråden