Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield 2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya Power Macintosh G5:or och Mac OS X 10.4 "Tiger" i all ära, men när jag ser filmerna och skärmdumparna på kommande Battlefield 2 så undrar jag om man inte måste ha en ny PC med Windows trots allt.

Spelet verkar bli helt sanslöst.

Kanske kommer det till Mac om ett år eller två... :rolleyes:

http://www.eagames.com/official/battlefield/battlefield2/us/home.jsp

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-04-11 23:11

jotack.. kan ju inget annat än hålla med ;D

Då har ni inte sett den nya Unreal Motorn, ujuj säger jag bara. Kommer krävas en PPU för att kunna köra den, dvs en kort som avlastar grafikkortet och cpun på alla beräkningar som ska göras för hur terrängen och föremål beter sig. Du kan t.ex skjuta igenom väggen och den går sönder, faller i små bitar vill säga, och allt fungerar som i verkliga världen. Lutar defenetivt åt en PC ifall man vill "spela" så verklighets trogna spel.

Visst har jag sett Unreal 3-motorn visa vad den går för, och det är verkligen det mest otroliga hittills. Får t.o.m Battlefield 2 att blekna, ja.
Men Battlefield 2 väntar runt hörnet och vad jag förstått så dröjer det ett tag innan något med Unreal 3-grafik kommer ut. Eller har jag fel?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-11 23:48
Ursprungligen av Tjacke:

Då har ni inte sett den nya Unreal Motorn, ujuj säger jag bara. Kommer krävas en PPU för att kunna köra den, dvs en kort som avlastar grafikkortet och cpun på alla beräkningar som ska göras för hur terrängen och föremål beter sig. Du kan t.ex skjuta igenom väggen och den går sönder, faller i små bitar vill säga, och allt fungerar som i verkliga världen. Lutar defenetivt åt en PC ifall man vill "spela" så verklighets trogna spel.

vart har du information om att unreal engine 3 ska kräva en PPU? i dagsläget går det inte ens att köpa en PPU. Sist jag kollade kommer troligen även det PPU api som finns för existerande hårdvara att finnas för OS X och Windows, vilket innebär att kortet troligen även kommer gå att köpa för Mac och därmed även få samma fysiksystem i OS X som i Windows.
Sen om Unreal Engine 3 ens kommer rulla på något än den senaste PowerMac G5 i någonlunda hastighet är nog nästa problem då enginen är gjord för framtida hårdvara och inte nuvarande.

Ursprungligen av Tjacke:

Då har ni inte sett den nya Unreal Motorn, ujuj säger jag bara. Kommer krävas en PPU för att kunna köra den, dvs en kort som avlastar grafikkortet och cpun på alla beräkningar som ska göras för hur terrängen och föremål beter sig.

Unreal3 [motorn] fungerar utmärkt på dagens hårdvara...

1
Bevaka tråden