Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac PC

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det kunde faktiskt har varit ännu värre.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 23:59

Men VARFÖR????? Varför kan de aldrig låta bli att ha med de satans klistermärkena?... Iaf inte så tydligt på framsidan?... Och iaf inte så fula om de nu måste vara där?...
Apple har inga stora klistermärken där det står "IBM Inside - PPC 970" eller "Powered by Mac OS X" och ingen tillverkare verkar ha klagat över det?

Ursprungligen av Rajje:

Men VARFÖR????? Varför kan de aldrig låta bli att ha med de satans klistermärkena?... Iaf inte så tydligt på framsidan?... Och iaf inte så fula om de nu måste vara där?...
Apple har inga stora klistermärken där det står "IBM Inside - PPC 970" eller "Powered by Mac OS X" och ingen tillverkare verkar ha klagat över det?

Om det var samma konkurrens på mac-sidan som det är på pc-sidan så skulle nog Apple använda klistermärken också även idag. Vissa av första generationens iMac satt det "klister"märken på skärmen på.Klistermärkena har en viktig funktion i butiker och på mässor , folk slipper ideligen fråga säljarna om olika burkars bestyckning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 07:20
Ursprungligen av Errol Garner:

Om det var samma konkurrens på mac-sidan som det är på pc-sidan så skulle nog Apple använda klistermärken också även idag. Vissa av första generationens iMac satt det "klister"märken på skärmen på.Klistermärkena har en viktig funktion i butiker och på mässor , folk slipper ideligen fråga säljarna om olika burkars bestyckning.

Ja, OK, det kanske behövs, men det är väl inte så svårt att göra snyggare klistermärken som smälter in eller sådana som sitter på baksidan så man inte ser dem hela tiden?
Eller så kan man ha med loggan på något sätt ändå, utan just klistermärken ...

• Oregistrerad
  • 2005-04-12 08:33
Ursprungligen av Rajje:

Eller så kan man ha med loggan på något sätt ändå, utan just klistermärken ...

Man kanske skulle kunna sätta dit en LCD-skärm och visa små bilder på den som ser ut som klisterlappar?
Nä, det är nog alldeles för avancerad teknik för en peze...

Varför kan de aldrig låta bli att ha med de satans klistermärkena?

Just det! Håller med. På min sista PC (inte senaste - eftersom jag vägrar befatta mig med sådant efter att ha njutit av OS-X) hade jag gjort en bid på skrivbordet. I ena hörnet kade jag in en logo: "Windows XP Home - not wery good". Varteftersom PC'n blev sämre och sämre fanns det ju ingen anledning att "slita bort" det klistermärket. Jag tycker det diskreta äpplet på min 20" iMac är lagom balanserat.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-12 08:14

Men förlåt asså... den är ju helt oproportionelig. Det breda fältet under skärmen på iMac har det klagats på - men detta ser verkligen ut som ett hopplock.

Jag tycker att det ser ut som en väggmonterad tv med ett seperat, och i efterhand tillagt ställ (med kamera). Designen hänger inte ihop riktigt.

Citat:

Relativt snygg

Eller inte.

Så fruktansvärt fulsnygg!

Bortsett från det uppenbara (att den är ganska ful), är det bara jag som uppskattar att den har inbyggd TV-mottagare?

• Medlem
  • Täby
  • 2005-04-19 09:59

Usch o fy! Okej om man kopierar design men man kan iaf göra det snyggt *suck*

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-19 11:19

Även om den hade varit snyggare än iMac så hade den varit fulare på ett sätt eftersom idioterna inte kan göra något eget men typiskt. Försöker härma Apple sakerna.

• Oregistrerad
  • 2005-04-19 19:36

Hmmm, skorstenarna ovanför skärmen, kan man använda dem för att torka svetten i pannan när man ska trilskas med allt som vägrar funka i Windows?

Det kan inte vara så satans krångligt att göra en snygg dator. helt ärligt. hur svårt är det?

• Oregistrerad
  • 2005-04-20 23:36
Ursprungligen av martenbjork:

Det kan inte vara så satans krångligt att göra en snygg dator. helt ärligt. hur svårt är det?

Uppenbarligen extremt svårt iom fram tills idag har det inte hänt mer än en handfull gånger... Verkar vara i ungefär samma liga som att lyckas gå på vatten!

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-04-21 23:58

Errol, ursäkta påhoppet, men jag nöjer mig med att konstatera att du kan omöjligen ha design/grafik som yrke.

I övrigt, VARFÖR envisas Logitech och MS med att tillverka tangentbord (och möss) som ser ut som bulliga barbapappor med slumpvis utslängda extraknappar, kombinerat med "färgstråk" eller fartränder designade av/för finniga fjortonåriga killar från Alingsås?

Såg väl helt okej ut. Dock; vad faen, varför en P4 3.2GHz?! Finns ju många fler vettiga processorer.

Bevaka tråden