Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac tangentbord fungerar på Pc men hur fungerar musen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som det står i rubriken. Jag har läst mig till att ett Mac tangentbord med usb kabel skall fungera på en Pc. Men hur är det med musen? Jag har min Pc hängandes ganska diskret under skrivbordet. Min nya skärm är en tjusig samsung syncmaster 19 tum. Vill att det skall bli ännu snyggare! Alltså är ett Mac tangenbord självklart(det vita)...Men har man skaffat ett snyggt tangenbord så måste jag ha en snygg mus.
Kanske det kan uppstå problem med musknappen?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-12 22:14

Fungerar.

Så länge det är en USB-mus så fungerar den, höger- och vänster-klick och scrolljulet skall fungera utan extra drivrutiner. Om musen har fler knappar så krävs drivrutiner för att de knapparna skall fungera. Men som sagt fungerar de 'vanliga' knaparna utan problem.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 09:06

Tog ett av mina supersköna/snygg mac tangentbord och kopplade till pezen (XP).
Och jo det fungerade, men med några små problem.

Den vänder lite på visa knappuppsättningar. Alt blir Alt (fel ställe alltså), Command blir LeftWinKey.
F14 till F16 slutar fungera, vissa knappar på keypadden byter plats men symbolerna stämmer.
Och jag har ännu inte återfunnit "tilde" knappen.

Problemet med F-knapparna löses med ett program som heter "AppleKeys" den ligger i backgrunden och enablar dom. Så att du kan få tex "PrintScreen".

Alt & Command knappstrulet löste jag med "KeyRemapper XP", den flyttar höger "AltGr" till vänster "Command".

Kan även tipsa om ett prog som heter "WinKeyKill" som hindrar WindowsStartMenyKnappen att fungera, mycket bra i spel.

1
Bevaka tråden