Du måste ha råkat ut för en dålig del av TNT. Jag har hört många som fått det levererat till sitt jobb istället. Själv har jag ju aldrig haft problemet att jag inte kunnat vara hemma, men en gång när jag var osäker om jag kunde vara hemma så frågade dom tom om dom kunde leverera någon annanstans. Men jag tackade nej eftersom jag chansade på att jag kunde vara hemma, dessutom hade dom mitt telefonnummer och jag kunde komma hem på 2 min.
Men visst kan det vara smidigare för många att hänta sitt paket hos posten det håller jag med om. Men då får man riskera att paketet är trasigt när det kommer fram. Vet inte hur många paket som blivit misshandlade för mig. Dom tar ingen hänsyn till vad som kan vara i paketet dom slängr bara runt dom som om det vore paket med bomull. Har tom läst om ett fall där några hade spelat fotboll med ett paket på posten.
Dessutom tar det en extradag om du ska hämta hos posten för avin skickas ut dagen som paketet kommer in och då får du avin dagen efter. Fast man kan o andra sidan hämta ut paketet om man har paketnummret och leg. Men vissa gamla tanter på postkontor tillåter inte det.
Om frakten ändå är gratis föredrar jag TNT, dom är snabbare, säkrare och du vet när paketet kommer.